Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-24, 19:44
Sussi Sussi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Oasis

Hej Kalimeror!
I augusti åker vi till Karpathos igen. Vi var där förra året för första gången och tyckte att det var toppen!! Så denna gång tar vi med oss andra kompisar som vi tror också kommer att älska denna ö.
Tyvärr har Apollo tagit bort hotell Regina i år så det fick bli Oasis istället. Är det någon som bott där som kan berätta hur det är? Det blir ju närmare stranden men längre till stan.....men motion är ju bra, sägs det...

Hälsningar från Sussi
Svara med citat
Gammal 2009-01-26, 23:56
Myrina Myrina är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009
Standard Sv: Oasis

Vi bodde en vecka på Oasis i somras och var nöjda! Ett litet mysigt lägenhetshotell som då hade en helt nyöppnad liten pool (som vi aldrig prövade). Vi hade en liten studio som var något sliten med ren och fräsch, på första våningen. Jättemysig "romantic" (enligt Maria som äger hotelllet) balkong med bouganvilla. I katalogen står det att trafiken ska vara störande, det tänkte vi aldrig på. Inte heller vårt sällskap som hade sin studio mot poolen och vägen. Frukosten var överreklamerad, köp hellre egen på någon supermarket. Hotellet ligger ju en bit från centrum, men inte på något sätt så att det är jobbigt att gå. Fördelen är att det är nära stranden. Det bästa var att ta till vänster (med hotellet bakom ryggen) längs vägen. Gå inte ner på första "nedfarten" till höger utan fortsätt ett par hundra meter till, förbi ett antagligen nu färdigbyggt lite större hotell som ligger till höger. Just efter detta hotell går en liten väg till höger ner till stranden, ta den så kommer ni rakt ner till Poseidon vattensportcenter. Bättre strand där jämfört med närmare stan och dessutom en liten husvagn/mobil taverna som serverade suverän grekisk sallad i pitabröd!

Klia den tjocka vita katten Kitsos lite extra, han brukade ligga och hålla vakt i receptionen på kvällarna... Ha en härlig semester!
Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 01:36
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Jättemysigt hotell, ni kommer säkert att må alldeles förträffligt!
Bodde där i sept/okt, 08 och hade det hur bra som helst.
Tavernorna mitt emot ska ni pröva, inte alls dumma. God mat och hyfsade priser. Och visst, gå en bit bort till vänster innan ni går ner på stranden!
Själva city bjuder på många både bra och mindre bra matställen och butiker finns det ett antal!
Kramar
/Kerstin/
Svara med citat
Gammal 2009-02-02, 16:15
Ernie Ernie är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Hvor ligger Oasis igjen.........? Jeg vet hvor Parasol, Zephoros og de ligger... er det i nærheten der?
Svara med citat
Gammal 2009-02-02, 16:17
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag har för mig att den ligger bredvid RomanticaI närheten i allafall

Riitta
Svara med citat
Gammal 2009-02-14, 13:21
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Hej Sussi! Ska också bo på Oasis, fast 2 v. i början på juli. Jag kan skicka en aktuell lägesrapport till dig när jag kommit hem. Kan kanske behöva en liten påminnelse bara, så hör gärna av dig!
Det blir första gången på Karpathos för vår del, så jag bara suger in all information jag kan få!
Svara med citat
Gammal 2009-06-13, 17:04
Bibban Bibban är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Har bott en vecka på Oasis för ett par år sedan och hade det jättebra. Lite slitet hotell men charmigt. Avståndet till centrum kändes inte för långt, en lagom promenad. Desto närmare till stranden får ni. Men jag håller med Myrina, frukosten var verkligen överreklamerad, så köp hem egen. Brödet som bakas där är fantastiskt gott. Ha en härlig på semester på Karpathos
Svara med citat
Gammal 2009-06-13, 19:32
retzinas avatar
retzina retzina är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Hej!
Jo först kommer Parasol sen Romantica,och därefter Oasis,om man räknar när man kommer från Pigadia ,dem ligger på samma sida av huvudvägen eller den som går till och från Pigadia. Och gatan ner mot stranden där ligger Zephiros.
Om man går till apollo sidan och kollar på hotell så kan man klicka på karta och sen ta satelit bild så kan man se hotellen uppifrån,och var dem ligger. På det sättet lär man se hur dem ligger också.
Svara med citat
Gammal 2009-06-13, 22:45
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad

Hej! Jag har inte bot på Oasis men besökt det varje dag under 14 dagar i maj i år och det är ett mycket trevligt hotel med Maria som styr och ställer med en trevlig atmosvär.
PANAKAKIS
Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 14:13
Katitzis avatar

Hej Panakakis! Låter spännande när du skriver att du var på hotel Oasis varje dag på semestern! Har de en trevlig bar där eller så?
Vi ska nämligen bo där två veckor från 2 juli och det låter ju lovande på din beskrivning! /K.
Svara med citat
Gammal 2009-06-21, 08:19
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad

Hej Katitzi! Det var så att svåger och svägerska hadde sin lägenhet på Oasis och vi bode på ett hotell längre från stan, så när vi tog oss mot Pigadia på kvällen så var det helt naturligt med ett besök på Oasis. Maria ornade en kväll så då hade vi en härlig middag på Oasis. Jag är helt övertygad att ni får två härliga veckor på Karpathos och Hotell Oasis.
H/PANAKAKIS
Svara med citat
Gammal 2009-06-21, 20:57
Katitzis avatar

Tack, det låter bra! Hälsn. Katitzi
Svara med citat
Gammal 2009-07-21, 10:53
Katitzis avatar

Hej Sussi! Har nu kommit hem från en härlig semester på Karpathos och Oasis. Håller med övriga inlägg här: lite slitet men charmigt. Trevlig och pratsam ägarinna ( Maria) och tystlåten men artig make. Gullig och tjock hotellkatt ( Kitzoz)som vill bli kliad på magen. Liten pool som sköttes om varje kväll. Vi hade balkongen precis ovanför.

För solstolarna på stadsstranden tog de flesta 5euro, utom en gubbe som tog 6. Vi låg oftast nedanför Dolphins strandservering, jättegoda pitagyros!
Taverna Odyssey som ligger snett emot hotellet har jättegod mat till bra priser. Åt fantastiska lammkotletter där!

Promenaden in till stan var alldeles lagom.

Hoppas ni får en bra semester! / Karin
Svara med citat
Gammal 2009-07-22, 19:46
Sussi Sussi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Tack för din information Karin!
En liten fråga till: är de "klara" med "den nya" flygplatsen ännu? När vi var nere i aug/sept förra året så lät det som de skulle vara klar veckan efter. Trots allt så fungerade det väldigt bra, folk var väldigt tålmodiga.

Hälsningar från Sussi
Svara med citat
Gammal 2009-07-22, 20:27
Katitzis avatar

Nej, det är fortfarande den lilla. Den enda toaletten efter säkerhetskontrollen var trasig, så man fick ta med sig passet ut till incheckningsrummet och gå genom säkerhetskotrollen en gång till!
Men det har ju sin charm det också, att det mesta går att lösa menar jag.

Ha en trevlig resa!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:59.