Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-22, 23:42
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Rekommendationer i forumet

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Varför inte fylla i sin profil om hur man vill bo? Då kan man få en liten bättre bild över vilken sorts figur du är. Kanske något för Janne? Ett litet formulär, där man fyller uppgifter om tycke och smak.
/Netwolf
Strålande idé

Citat:
Ursprungligen postat av Ingerelsa Visa inlägg
Det blir ju en jätteapparat om Janne ska organisera våra profiler, eller? Kanske hoppa på en charter?
Hoppas du skojade...
Jag TROR inte (har inte tillräcklig kunskap för att veta) att det är någon större grej, redan idag finns ju favorit-ö, favoritmaträtt osv.
Var kommer charter in i bilden? Jag förstår inte vad du menar med det.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-07-23, 15:20
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Hur jag vill bo varierar väldigt. Många gånger vill jag bo lyxigt medans andra gånger betydligt enklare men väljer att bo där för att läget så nära den underbara stranden prioriteras. Ibland finns där så många stränder jag hellre bor centralt, för att ta mig runt till olika, tex stränder då, varje dag. Sen kanske rummet helt enkelt har fantastisk utsikt men totalt "off", då kan jag bo där med.... Det varierar som sagt väldigt hur jag vill bo Men jag kan lockas till boende som rekommenderas här, just för en bra beskrivelse på hur jag har lust att bo just på det stället.
Svara med citat
Gammal 2009-07-23, 22:37
Ingerelsas avatar
Ingerelsa Ingerelsa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Jag hoppas att det jag skrev inte uppfattades som negativt mot charter, för det var inte avsikten. Det som är bra med charter där boende ingår, är ju att man får en bild i förväg på hur man kommer att bo, pris och läge mm. Likagärna som att utifrån profiler i förväg spekulera i om ett boende passar eller inte.
Om man utifrån Kalimera bokar i förväg, kanske hemifrån, så hamnar man där man hamnar. Väntar du med att boka tills du är på plats kan du ju kritiskt granska om det är just detta du vill ha; också pruta.
Oftast är det ju ingen brist på boenden om man ej är i högaste högsäsong. Det är ju inte alltid man hamnar rätt, men ibland blir det mer än rätt. Det är lite charmen med ö-luff tycker jag.
Svara med citat
Gammal 2009-07-24, 00:12
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Charter? Nej tack, men visst nyttjar jag det ibland, som t ex vid besök på kanarieholmarna, då alternativen inte är så många.
Man får alltid boende i Grekland, men då man som jag har vissa krav, så gäller det att sålla. Jag har följt rek i forumet tidigare och blivit både nöjd och besviken. Som sagt, alla har vi våra egna krav.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2009-07-24, 08:12
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jag har följt rek i forumet tidigare och blivit både nöjd och besviken. Som sagt, alla har vi våra egna krav.

/Netwolf
När jag följt rekommendationer av andra som jag inte varit personligt bekanta med brukar jag fråga upp en del för att kolla att vi inte har väldigt skilda krav. Jag betalar personligen några euro mer för att få ett boende i min smak och ratar oftast det allra billigaste. I år åker jag charter och det känns lite spännande. Sist jag åkte charter till Greland var till Parga 2005 och ett alldeles utmärkt boende på Della till en riktigt billig penning. Vill minnas att två veckor i husets kanske bästa rum kostade under 4000 kr och då hade jag rum för eget bruk. Ving tog inget extra på just det hotellet för ensamresande just dessa veckor.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:29.