![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipsen, hoppas på fler innan vi åker, bara en vecka kvar. Oj oj vad vi längtar... Ja, inte för att vi är så förtjustna i Retsina precis, men om en vecka vid denna tid, då sitter vi nog på någon taverna på Karpathos och sippar på lite vin...
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för rättelsen, Seaside, så kan det gå med slarvig korrekturläsning! Tänkte också nämna stränderna Apella och Achata:
Apella ligger en bit efter Kyra Panagia. Där är ljuvligt vackert, och där finns också en taverna. Maten är väl inte världens bästa, men utsikten.... ![]() Achata ligger väldigt nära från Pigadia, en ganska liten strand med fantastiskt skönt badvatten. Tyvärr är utbudet på tavernan ännu lite sämre än ovannämnda, men något lite brukar man kunna peta ner. M v h Islandhorse, mindre än fyra veckor kvar! |
|
||||
|
||||
![]()
Många strandtavernor på mindre ställen i Grekland är enkla och utbudet av mat mycket begränsat. Ibland finns det kanske 2-3 rätter men de kan vara dessto godare. Ett bra tips är att fråga vad huset erbjuder istället för att önska något från ett utbud som inte finns. Jag har ätit många måltider på pyttesmå standtavernor och andra matställen där det serverats kulinariska läckerheter på enklast tänkbara vis. Våga prova och ge rätter ni aldrig smakat tidigare en chans.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Kul att Du svarade så, Eva L, det är precis vad jag har tänkt när jag läst andras kommentarer. Våga pröva nåt nytt! Det blir sällan fel! När vi var i Lefkos förra året i september hade AMMOS inte haft öppet, vad jag tror, särskilt länge.. vi var nästan dom enda matgästerna där dom första kvällarna på vår 2-veckors vistelse, men oj, oj vilka härliga smakupplevelser och vänligt bemötande vi fick där! Det blev verkligen vårt favoritställe - och dessutom hittande andra gäster också dit!
Hoppas känslan sitter kvar när vi kommer dit nu snart ![]() Ska bli skönt att slippa regn och rusk i 14 dagar! Hälsn. Annika o Göran i Ludvika |
|
|||
|
|||
![]()
Ni har så rätt. Man kan hitta småtavernor med god mat. Men man kan också hitta ljuvliga ställen där all mat smakar mer och mer. Efter ett tag så har man sina stammställen. Men upptäcker ständigt något nytt. Huvudsaken är att man är nöjd och blir glad av vad man äter. En greksallad är en säker vinnare och det skall mycket till för att misslyckas med den.
Nu är det inte långt borta bara 27 dagar kvar. (= 9 arbetspass) Äta, bada och träffa goda vänner. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej! Den här tråden är härlig. Den speglar precis vad det är som är viktigast för mig på semesterresan, och vad som gjort att jag, och många med mig, förlorat hjärtat till Grekland..... MAT och STRÄNDER! Jag vill säga så här. Både mat o strand är en smaksak, och för mig har det aldrig varit något problem att finna njutbar lunchmat på tavernorna vid stränderna på Karpathos. Det finns alltid något smått o gott som passar. Men..... STRÄNDERNA på Karpathos i allmänhet... och ACHATA i synnerhet .... skulle kunna göra mig beredd att leva på barkbröd och vatten, bara jag får inta det där på dessa underbara stränder. Grattis o trevlig resa till er som har nedräkning till Karpathos på gång. Själv har jag just nu inget inbokat på Grekland och ABSTINENSEN ÄR SVÅR. Men förr eller senare så blir längtan för svår och då bär det iväg igen.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja du Masse, vi känner oss lyckligt lottade som snart åker ner. Det känns skönt med resan efter en sommar med mycket arbete.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, då bär det av inatt/imorgonbitti då... Ska väl packa bilen runt 03.30-04.00 *gäsp*
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du lär nog inte frysa på Karpathos
![]() ![]() Ha det så jättegott ![]() Riitta,35 dagar kvar ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bon voyage
![]() ![]() ![]() Ha de gött önskar Islandhorse ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ön riktigt kryper under skinnet och man kan inte låta bli att återvända. Den har allt vad man kan begära och mer därtill. Vi har blivit riktiga Karpathos freek tillsammans med våra vänner och vännerna nere på Karpathos. 21........
|
|
||||
|
||||
![]()
Om ni åker hem med Göteborgsplanet så är vi på flygplatsen samtidigt, för vi kommer med planet som ni skall hem med
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Svaret var menat till Seaside
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det är möjligt att vi kan heja på varandra när ni tar över ön efter oss. Har du något kännetecken?
|
|
||||
|
||||
![]()
Det kanske blir svårt nu när ankomst och avgångs husen är skilda från varandra
![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du har så rätt. Hoppheas att ni får en riktigt behaglig semester. Hittar ni något nytt och intressant skriv och berätta.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
/Ulf |
![]() |
|
|