|
|||
|
|||
Har arrangörerna plockat bort öar i år?
Är det fler än jag som känner att det verkar vara mycket färre resmål i Grekland i researrangörernas utbud den här sommaren?
Vilket kan vara troligt med tanke på "krisen". Tidigare år har man ju kunnat se reseannonser till en massa öar, både små som stora. Nu i år känns det bara som att det är Thassos, Karpathos, Lesbos, Rhodos, Kreta, Samos och Skiathos som läggs ut. Och några till. Även om jag vet att det går resor till fler öar (iofs kanske de är och har varit fullbokade under hela sommaren). T ex så har jag inte sett annonser på Naxos, Santorini, Korfu m fl, som jag vet det går resor till. Hur är det med utbudet av grekiska öar i andra europeiska länder, som England, Tyskland och Italien etc. Har de andra öar som vi inte upptäckt ännu? Och vad är det för öar som har flygplatser men ännu ingen charter dit? Tänk om det kunde dyka upp en helt "ny" ö snart... |
|
||||
|
||||
Sv: Har arrangörerna plockat bort öar i år?
Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
Sök inte resmål ett specifikt datum på nätet hos resebolagen. Är resmålet fullbokat så kommer det inte upp. Gör en generell sökning över resmål i Grekland så kommer alla resmål upp oavsett om de är fullbokade eller ej, eftersom du inte valt nåt datum.
Apollo har följande resmål: Kreta, Naxos, Santorini, Thassos, Tilos, Kalymnos, Ios,Samos, Rodos, Kos, Poros, Antiparos, Korfu, Kefalonia, Symi, Zakynthos, Patmos, Skopelos, Karpathos, Lesbos, Paros, Parga&Ammoudia, Lefkas, Halkidiki och Skiathos. |
|
||||
|
||||
Ving brukar ha ett fåtal platser till "udda" öar. Titta där så kanske du hittar något "nytt".
|
|
|||
|
|||
Tack för era förslag.
Det stämmer att man kan hitta mer förslag på deras webbar. Anledningen till att jag upplevde det som färre var att jag ofta brukar nappa på en resa i augusti, som jag bokar någon vecka innan. Och tidigare år har det varit fler destinationer att välja på både i deras tidningsannonser och utlagda på deras egna sidor. Men det är väl helt enkelt fullt redan på de öarna i år. Trist för mig.... |
|
|