![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Det norske Forbrukerrådet gir konkrete råd og anvisninger om hvordan man skal forholde seg i slike saker - blant annet mht. inkasso (som visstnok aldri forekommer, dette er jo i utgangspunktet svindel).
Du kan lese anvisningen her: http://forbrukerportalen.no/Artikler...=1149857588.52 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan
Vill bara berätta att vi igår fick tillbaka våra pengar från Club Greece. Det vi gjorde var att direkt efter hemkomsten ringde vi vår bank (Nordea) och spärra vårt visa kort, plus reklamera köpet. Vi skicka uppsägelsebrev till CG medlemskontor, tog kopia på detta och skicka till nordea tillsammans med kopior av alla papper vi skrev på i Grekland. Under tiden ringde club greece oss säkerligen 500ggr dock så svara vi aldrig. Dom försökte även nå oss per brev och mail utan resultat. Vi fick ett kravbrev. Igår fick vi tillbaka pengarna som vi betala på Kreta dock så vet vi inte om detta innebär att vi nu kommit ur detta. Jag ska kontakta nordea nästa vecka för att höra hur det gick till. Lycka till alla andra i samma situation. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Bra, pirre - det nytter altså å gå til mottiltak, benytte de riktige kanalene, lete opp informasjon, få rett hjelp. Iblant begår man feil eller 'dumheter', alle gjør det fra tid til annen, men ikke alle er smarte nok til å klare å komme seg ut av den slags, og de fleste vil vel kanskje ikke en gang berette om en sånn opplevelse. Grattis pirre!
|
![]() |
|
|