Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-04, 11:52
Ann-Lees avatar
Ann-Lee Ann-Lee är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009
Standard Lägenheter i Pythagorion

Hej!
Har försökt att leta bland tidigare inlägg efter lägenheter/studios i Pythagorion men inte hittat så mycket.
Skulle bli jätteglad om någon kunde tipsa mig om sådant boende eftersom jag nu har bokat bara flyg dit i slutet av månaden.
Söker inga lyxvarianter men dock kokmöjligheter, kyl och AC. Sedan gör det inget om det är en liten balkong med havsutsikt
Ann-Lee

PS eller bor man bättre någon annanstans på ön...
Svara med citat
Gammal 2009-08-04, 12:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Lägenheter i Pythagorion

Vi hade en fantastisk, om dock enkel studio, på PANORAMA med en FANTASTISK panoramautsikt över hela Pythagorion från en jättestor terass utanför. Våningarna ovanför hade balkonger. Detta var dock 1992 då vi åkte med Fritidsresor, så hur det är nu vet jag inte. Men absolut ett av de bättre boenden jag haft under alla Greklandsresor.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2009-08-05, 21:34
Ann-Lees avatar
Ann-Lee Ann-Lee är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Ja Panorama ser verkligen fint ut. Apollo har det visst i sitt program.
Har börjat titta lite utanför stan, eftersom man verkar kunna få bra boende för nästan halva priset. Som lite rymligare studios. Till exempel i Potokaki.

Fick ett förslag på Maritsa Studios, men när jag försökte läsa på nätet vad tidigare gäster tyckt, verkade det som om folk blandade ihop det med Maritsa Bay hotel, eller hör dom ihop... Någon som vet??
Svara med citat
Gammal 2009-08-10, 12:37
cajsa cajsa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Maritsa bay och Maritsa studios är inte samma hotell. Jag har hittat två olika hemsidor för dem och de ligger inte ens på samma ställe. Men däremot hittade jag någon engelsk sajt som verkade ha blandat ihop namn och bilderna - kanske var det den du hittade också.

Jag har själv kollat på Hotel Potokaki som verkar erbjuda enklare studios (ungefär som Maritsa studios verkar), men är osäker både på att bo i Potokaki nära flyget, och ett hotell som ingen verkar ha bott på... (hittar ingen kommentar alls på nätet).
Svara med citat
Gammal 2009-08-10, 14:01
Ewas avatar
Ewa Ewa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Hej, jag är en flitig Samosbesökare och jag har alltid bott på Potokakistranden. Apollos lägenheter som heter Potokaki har jag varit inne och tittat i och en del verkar jättefina. Flygen kan vara störande dagtid då man ligger på stranden men det är inga sena kvälls eller nattflyg man sover ostört en bit ifrån Pythagorionstöket. Tar tar ca 20 min att promenera in till Pythagorion och det tycker jag är helt ok. Lägenheter i Pythagorion vet jag inga tyvärr! Ewa
Svara med citat
Gammal 2009-08-10, 16:47
cajsa cajsa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Tack Ewa. Kul att höra att det faktiskt är ok att bo i Potokaki och att det inte tar längre tid än 20 minuter att gå in. Det som lockar mig är att få bo nära stranden och få fri utsikt (inte en balkong i någon gränd där luften står stilla).
Det lilla Hotel Potokaki jag hittat är utanför arrangörernas program och ligger i prisklassen 30 €. Bara några meter från vattnet.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:03.