Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-08, 00:18
brittis brittis är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007
Standard PRISER....

HEJ!!
Undrar lite om priser på Rhodos ?? finns det saker förutom sprit, som är billigt att köpa på Rhodos?? Såsom smycken,klockor, och diverse smått o gott!!
Bara 22 dgr kvar nu!!! JIIIPIIIEEE
Svara med citat
Gammal 2009-08-08, 20:32
Irene53s avatar
Irene53 Irene53 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009
Standard Sv: PRISER....

Om jag kommer ihåg rätt.Så ska man köpa paraplyer i Rhodos stad till "tullfria" pris.Tror de tom. fanns en egen gata med bara paraply affärer Belägget någonstans bakom saluhallen.
Svara med citat
Gammal 2009-08-09, 08:25
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Irene53 Visa inlägg
Om jag kommer ihåg rätt.Så ska man köpa paraplyer i Rhodos stad till "tullfria" pris.Tror de tom. fanns en egen gata med bara paraply affärer Belägget någonstans bakom saluhallen.
Tullfritt finns väl inte i Grekland. Menar du utan moms eller kvitto eller något liknande.

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-08-09, 11:05
Irene53s avatar
Irene53 Irene53 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Det här var för ca. 10 år sedan. Och om jag kommer ihåg rätt så var det någon slags tull förmån på paraplyer.Någon på forumet kanske vet hur det ligger till.
Svara med citat
Gammal 2009-08-09, 13:35
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Jag vet inte varför men jag har alltid hört att paraplyer ska köpas på Rhodos, har för mig att det har nått med tullfritt att göra. Var där i juni och köpte tre jättefina paraplyn för sammanlagt 19€. Det finns hur många affärer som helst på den gatan där bussarna utgår ifrån (bakom saluhallen, följ gatan upp åt höger)

Irene/som ska googla och se om jag kan hitta nått om detta

Hittade detta på:
http://www.tswtc.org/documents/Guide_Rhodos_(1).htm

Paraplyer
Paraplyer finns i alla skepnader och prislägen och är också en rest från frihandelstiden. Bra presenter att ta med hem och de flesta butiker ligger runt Cyperntorget och i Gamla stan.

Senast redigerad av IRSA den 2009-08-09 klockan 13:44. Anledning: Googlade lite
Svara med citat
Gammal 2009-08-10, 22:29
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Vi har köpt guld på Rhodos men man skall kolla priserna noga för det kan vara mycket dyrare på ett ställe än ett annat. Nu har vi hittat en butik inne i Gamla Stan där vi har lärt känna mamma o dottern som äger butiken o fått bra precis där o en guld smed mitt emot Svenska bageriet som ligger i samma gata som hotell Helios..

Jag pratade precis med en väninna o hennes man som hade kommit hem för två veckor sedan ifrån Rhodos o dom hade åkt på o betala rejält med övervikt o alla som checkade in på den flighten fick betala övervikt dom hade fått betala 70 euro för 10 kg. Så tänk på vikten när ni flyger hem ifrån Rhodos...
Svara med citat
Gammal 2009-08-11, 13:56
PA PA är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Hej Alla

I turismens barndom till Rhodos på 60 och 70-talet kanske även längre fram, var sprit och paraplyer "tax free". Detta för att hjälpa turistnäringen, tax free sprit det förstår jag, men varför just paraplyer?

På den tiden vimlade Rhodos av spritbutiker, företrädesvis i gamla stan. De flesta paraplybutikerna låg på Galiasgatan, från Cypernplatsen ner till Saluhallen.

//PA
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:58.