Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-19, 15:32
larcil larcil är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006
Standard Hittade billig resa

Hej, satt inne på solresors sida och så kom en otroligt billig resa upp 2 veckor 2010 i juni till Kreta, 2 rummare för ca 25000 och så då 3-rummaren som jag bokade 11000, nåt fel? är jag lurad? kommer dom o kräva mer pengar om de gjort fel?
Svara med citat
Gammal 2009-08-19, 18:25
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Hittade billig resa

Kan hotellet bestå av olika byggnader med olika standard? Svårt att veta, när man inte vet vilket hotell och när...
Svara med citat
Gammal 2009-08-19, 22:17
Tittis avatar
Titti Titti är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Är du säker på att det inte bara är hotellrum till det priset? Min syster bokade en billig resa till Mallorca med Solresor i juni. Rätt sent upptäckte hon, att det bara var hotell och inte resa. Hon lyckades ordna flygbiljetter till slut men billigt blev det inte.
Svara med citat
Gammal 2009-08-20, 07:35

Nej det är ett nytt hotell, jag bokade, betalade och fick biljett via mail direkt. 5 timmar senare ringer de upp och säger att jag måste betala resans faktiska pris eller avboka resa. Har dom rätt? För enligt deras avtal är biljett/bekräftelse bindande.
Svara med citat
Gammal 2009-08-20, 08:02
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Oj, det låter jättekonstigt! Kan det vara att de har gjort en blunder, de har haft fel på sin hemsida och så har du fått resan för billigt - läste om hotellet i Italien som råkade ut för detta alldeles nyligen, rummen gick får en spottstyver.

Jag förstår inte hur de kan tvinga dig att betala mer om de hat sjabblat själv. För du har väl inte gjort något fel?
Svara med citat
Gammal 2009-08-20, 08:14
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Hur många är ni? Kan det ha varit så, med att det blev så mycket billigare med trerummaren, om du skulle haft tvårummaren så behövdes det två st och med trerummaren så räckte det med en?

Tillägg:Tycker också det låter konstigt att betala så långt innan.

Senast redigerad av Vilma den 2009-08-20 klockan 08:20. Anledning: Tillägg
Svara med citat
Gammal 2009-08-20, 09:00

Vi är 2 vuxna och 2 barn.De ringde som sagt efter 5 timmar och sa då att det var fel pris som var utsatt på hemsidan och att jag i princip var dum som inte förstod att resan skulle vara så billig. Men jag har biljett/bekräftelse i handen, under mina 3 samtal med solresor i går frågade de mig säkert 10 ggr om jag skulle boka av den nu när den vart så mycket dyrare, men jag sa nej, har ju öppet köp till 60 dar före avresa, så varför ska jag? Men dom vill väl bli av med mig och sätta ut den igen till "rätt" pris. De säger att dom får höja priset trots avtalet pga att köpeskillnaden är för markant! Vad tror ni?
Svara med citat
Gammal 2009-08-20, 10:14
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ligg lågt. Du har ju faktiskt träffat ett för båda parter bindande avtal i och med att pengar har betalats och kvitto/färdbiljettbevis erhållits.

Blir mycket svårt för bolaget att komma ur detta avtal utan din medverkan.

Läs gärna konsumentköpslagen eller kontakta Kommunens konsumentrådgivare.

Arne
Svara med citat
Gammal 2009-08-20, 14:34
an5 an5 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Hej!!

Jag råkade ut för precis samma sak när vi bokade en resa till Kreta med apollo för några år sedan. Då var det som för dig att de hade satt ut fel pris. Jag tyckte också att det var ett billigt pris. Men klart man nappar om det finns möjlighet att få ett bra pris. Så jag bokade och betalade. Sedan insåg jag vad som blivit fel.De hade helt missat flygtillägget från Luleå. Jag blev osäker på om de skulle kräva mig på pengarna efteråt så jag kontaktade dem.De hade inte ens märkt felet utan blev glada att jag uppmärksammat felet.Sedan var det helt ok för oss att få resan för de priset vi bokat. Med andra ord utan flygtillägg. Nu rörde det sig inte om jätte summor men 3500:- tror jag det blev billigare iallafall.
Så stå på dig...
Svara med citat
Gammal 2009-08-20, 18:45

Inte nog med det, det nya priset de gett mig på "min" resa är flera tusen kronor dyrare än samma resa fast andra datum
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:41.