|
|||
|
|||
dansa och roa sig
var ska man gå ut och dansa i Skiathos stad, min flicka är där nu och det är svårt att hitta något. De säger att de inte hittar något och vid tolv på natten är det dött ute. En mamma som vill att de ska ha roligt
|
|
||||
|
||||
Sv: dansa och roa sig
Har inga konkreta tips men att det är dött vid 12-tiden betvivlar jag. Då har klubbarna knappt öppnat. Det är forfarande högsäsong i Grekland och greker roar sig sent och länge. Normalt drar nattens nöjen igång först efter kl 01.00 och sen håller de på till morgonen. Förr gick många hem vid 6-tiden på morgonen men kanske tvingas de stänga tidigare numera. Antagligen går tjejerna hem för tidigt innan clubarna öppnat. Jag har aldrig besökt Skiathos men av allt jag hört är det bra nattliv där för alla åldrar.
Eva |
|
|||
|
|||
Låter som om dottern har riktigt roligt men inte vill oroa sin mamma. Skiathos är en riktig partyö med massor av nöjesställen.........
|
|
||||
|
||||
Citat:
Skiathos kvälls- och nattliv passar alla åldrar. Vill man ha disco och barer går man ut mot flygplatssidan (vid vattnet) av staden. Vill man ha tavernor och caféer så håller man sig till gamla hamnen eller söker in bland gränder och små torg i staden. Skiathos är inte dött kl. 12 på natten i augusti! |
|
|||
|
|||
jag älskar skiathos men har bara varit där med familjen förrut, nu åker jag med bästa tjejkompisen o vi vill såklart ha lite nöjesliv när vi ändå är iväg
vi åker i början av september, hur är nattlivet där då??? ja menar, vi är väl inte ute efter samma röj som på tex kos, men helt dött vill man ju inte att det ska va skiljer det sig mkt om man jämför augusti och första dagarna i september? |
|
|||
|
|||
Det kommer inte att vara helt dött, du kan vara lugn. Det är ganska skönt i september om man vi gå på disco strippen för då har man i alla fall en chans att komma in på ställena. Vad gäller alla "coola" ställen i gamla hamnen kan jag rekommendera Goggas, bäst priser på drinkarna och mkt bra musik, slip in har mkt sköna schäslonger att ligga på och lapa Margaritas, vill ni ha en mer traditionell bar dit många bofasta går så kan jag rekommendera Kentavros.
|
|
|