|
||||
|
||||
Alla dessa val...
Som alla vet bör man i dagens samhälle göra en massa val: el, breband, mobil, fast telefoni, teve, bank, ekomat etc, etc. När vi äntligen fick ändan ur och gjorde ett aktivt val när det gäller elleverantör så köptes bolaget upp. Vi valde ett litet "personligt" företag: Surahammars Energi och sa hejdå till giganten Fortum. Bra priser, trevlig och tillmötesgående kundtjänst genomsyrade Surahammar. Idag fick vi brev från E.ON där de hälsade oss välkomna som kund. Är det någon som har erfarenhet av E.ON?
Någon som har tips på bra (billig) elleverantör? Tälje Energi? God El? Kraft & Kultur? |
|
||||
|
||||
Sv: Alla dessa val...
|
|
||||
|
||||
Vi har haft Kraft och Kultur under några år och de har fungerat klockrent, sen har jag dock inte 100 koll på hur de ligger prismässigt, men servicemässigt har det vart bra!
|
|
||||
|
||||
Jag gjorde en grundlig research för ett par år sen och valde då Jämtkraft, som då var bästa alternativet. Hur det ser ut idag, har jag inte en susning om. Jag har inte lust att göra om prisjämförelsen, för det var rätt jobbigt.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Det finns företag som hjälper till med att förhandla om bästa elpriser. Jag är medlem hos en av dom och de förhandlar 1 gång/år åt mig, de som kan ge bäst elpris "vinner". Det innebär att jag i praktiken kan byta elleverantör varje år. De två senaste åren är det kraft & kultur som har varit min elleverantör. |
|
|||
|
|||
Min erfarenhet är att det inte är några större vinster med att byta varje år och jämföra då det är det fasta kostnaderna som man aldrig kommer undan som är den största kostnaden...De ören man kan tjäna på elen gör varken till eller ifrån tycker vi...Ändå bytte vi till Vallentuna El för några år sen..Men det är ändå Lunds Energi som får det mesta av räkningen på de fasta avgifterna.
Lissi |
|
||||
|
||||
Tack för svar! Kraft och Kultur ligger bäst till, har även fått PM från andra som är nöjda med dem.
|
|
|