|
||||
|
||||
Lokalbussar på Karpathos...
Hej...
Jag och min familj åker till Karpathos för första gången nu i september. Min undran är...om det är lätt att ta lokalbussen till stränderna norr om Pigadia tex till Achata och Apella? Går bussarna en eller flera gånger/dag? Hoppas på att någon som varit där nyligen har svaret på detta! |
|
||||
|
||||
Sv: Lokalbussar på Karpathos...
Bussen till Apella går i alla fall 9.30 och 15 nånting. Sedan går den tillbaka 16.00. Det går alldeles utmärkt även om det är en ganska läskig och slingrande bergsväg dit!
|
|
||||
|
||||
Det går lokalbussar till olika ställen. Kommer inte ihåg exakt, men till Amoppi och Lefkos går det nog 2-3 gånger om dagen.
Achata är jag tveksam om det går alls och åka buss dit. Det finns stora tydliga skyltar vid busstationen där man kan läsa om tiderna. Trevlig resa Riitta |
|
||||
|
||||
Tack för svaren!!
Tänker att det kanske är både billigare och smidigare att ta bussen istället för båten!? Men det gäller nog att inte att missa bussen tillbaka...om det nu bara går en kl 16... För övrigt ska vi bo på "Sound of the sea", som verkar vara ett skönt ställe, dock en bit utanför Pigadia...men lite motion i form av promenader till och från centrum kan ju inte skada. Nån som har erfarenhet av detta hotell? |
|
||||
|
||||
Tänker du på den bussen som går till Apella Jag åkte den förra året. Den gick 2-3 dagar i veckan kl. 10 har jag för mig. Sedan kom det till Apella och hämtade oss kl. 16. Inte missar du den
Det var en fin tripp. Fin utsikt längs vägen. Riitta |
|
||||
|
||||
Vi var på Karpathos i veckan, och när vi åkte till Apella var vi tvungna att köpa tur-och-returbiljett. Inte så att någon kollar att du är med bussen tillbaka, men jag kan nästan garantera att du inte missar den
|
|
||||
|
||||
TACK...
Nu känner jag mig lugn!! Det ska bli så spännande att komma till Karpathos, efter att ha läst så mycket positivt om ön på bla. detta forum. Kramen från Nettan |
|
||||
|
||||
Vill bara önska dig en trevlig sem. på Karpathos. Har bott i Lefkos 2 ggr och kommer med all säkerhet att återvända dit igen. Kan varmt rekomendera dig att åka dit. Finns fina badvikar med varierande badmöjligheter. Där bussen stannar är det endast några min. promenad till olika stränder. Helmysiga tavernor och trevliga människor.
Varje dag besöktes byn av dag-gäster. Bussfärden dit är rätt häftig som det ofta är på dom Grekiska öarna. MVH KK |
|
||||
|
||||
Tack för det tipset!!
Vi får väl se hur mycket vi hinner med på en vecka...men en eller flera bussturer blir det absolut!! Vi åker den 10:e...längtar! /Nettan |
|
|