Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-05-29, 19:57
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Höstväder?

Är det någon som vet om det är för "sent" att åka till Samos i månadsskiftet september/oktober? Då tänker jag på vädret alltså!
Har varit på Kreta så pass sent på säsongen och då var vädret "sådär", en hel del moln. Men då åkte vi över till södra sidan där det var fint väder och säkert 5 grader varmare.
Men hur är det på Samos vid denna tid? Har rest hem från Samos runt den 20:e sept. och då hade vi haft både sol, blåst och ett rejält regn och åskväder som varade ett halvt dygn. Var det bara något tillfälligt eller är det vanligt?

Hälsn. Karin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-06-02, 15:18
Ewas avatar
Ewa Ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 80
Standard Sv: Höstväder?

Hej Karin, jag åker varje år till Samos mitten av september och åker hem mitten av oktober. För det mesta är vädret fantastiskt, dvs jag badar och är på stranden varje dag fram till hemresa. Förra året var det inte så, det var kallt, blåsigt och regnigt. Så tydligen ska man inte vara för säker. Men 9 av 10 gånger har jag underbart väder!! mvh/Ewa
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-06-02, 18:20
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Höstväder?

Tack för svar Ewa! Tänkte åka någonstans med min äldsta dotter i höst, men hon pluggar så det får bli när hon kan.
Risken är att det blir något annat än Grekland, då det även kan bli ännu senare på säsongen.
Men ja, vad gör man inte för sina barn? /K.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-06-03, 19:23
maggiones avatar
maggione maggione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Gotland
Inlägg: 210
Standard Sv: Höstväder?

Vi har också varit med om blandat väder, men mest varmt och soligt....sämst var det i fjol med regn och blåst, men varmt i vattnet! Får se hur det blir i år, åker 9/9 på 14 dagar.....
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-06-03, 21:39
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Höstväder?

Citat:
Ursprungligen postat av maggione Visa inlägg
Vi har också varit med om blandat väder, men mest varmt och soligt....sämst var det i fjol med regn och blåst, men varmt i vattnet! Får se hur det blir i år, åker 9/9 på 14 dagar.....
Det gör jag med . Räknar inte med något höstväder då inte .
-07 var vi på Kreta 4-11 oktober, och hade perfekt väder hela tiden, ligger i o f s lite längre söderut.

Abi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-06-07, 15:04
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Höstväder?

Ja, man får kanske satsa på Kreta eller Cypern om resan inte blir av förrän framåt oktober. /K.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-07-03, 21:56
maggiones avatar
maggione maggione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Gotland
Inlägg: 210
Standard Sv: Höstväder?

Gör för all del inte det.....Samos är bäst!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-07-03, 22:05
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Höstväder?

De greske øyene kan være så-som-så værmessig nå det går mot høst. Kreta første uken i oktober kan være ok, men jeg har opplevd det motsatte. Kypros derimot er perfekt på den tiden, også senere om man vil ha godt vær- selv om man ikke får den 'riktige' greske følelsen. Dog, havet er varmt og skjønt og herlig å bade i !, og maten er god.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-08-17, 18:39
cajsa cajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 80
Standard Sv: Höstväder?

Jag åker till Samos de två första veckorna i september, och så sent brukar jag oftast inte åka. Oroar mig nu för att det ska bli mörkt väldigt tidigt på kvällen (=vemodigt), men framför allt att det blir svala kvällar då man kanske behöver något på armarna...
Någon som vet?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-08-17, 20:01
Tittis avatar
Titti Titti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Dunderbacken, Hägersten
Inlägg: 520
Standard Sv: Höstväder?

Ja nog blir det mörkt om kvällarna, men det är ett skönt och varmt mörker. Visst är det bra med en tröja ändå. Och ta för all del med reflexer och/eller ficklampa!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-09-08, 14:49
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Höstväder?

Det blev inte Samos eller ens Grekland för oss denna höst. Har istället bokat till Teneriffa i november eftersom dottern inte kan åka förrän då. Men det blir nog bra det med! Fick tag i billiga flygbiljetter med Norwegian som börjar med en rutt dit i höst.

Ha det så bra alla Samosresenärer!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT