|
||||
|
||||
Sv: Vad är frappe?
Hej !
Själva är vi riktiga "frappé" freaks . Sedan längesen införskaffade vi en Grekisk frappévisp. Vi köpte till en början äkta Nescafe varje gång vi var i Grekland, men det hann ta slut mellan gångerna. Fick sedan ett tips om Coops blåvita pulverkaffe. Döm om vår förvåning,smaken var likvärdig ! / Tom |
|
|||
|
|||
Du kan också köpa en liten batteridriven mjölkvisp i Sverige. Den är utmärkt till Frappe. Om du inte har grekiskt kaffe kan du göra en variant av frappe med espressokaffe, is och vispad kall mjölk. Jättegott!!!
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Inte för att man behöver något svalkande här i Sverige nu, men tack för tipset.
// Helén |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi - i ösregn!! |
|
||||
|
||||
Älskar Frappe dricker alltid den då det är varmt.
Man kan använda i princip vilken snabbkaffe som helst...dock är nes kaffe det bästa. Utan socker men med mjölk eller bayles ska det vara tycker jag Även "freddo" är gott. Okej det är inte grekiskt utan italienskt... iskall cappuccino |
|
||||
|
||||
Sv: Vad är frappe?-skrivfel i receptet
Japp. Jag köpte när jag var på Skitathos för några veckor sen. Det var Nestlés märke och det stod Frappe på burken. Det var som vanligt néskaffe som finns här hemma....kanske aningen mörkare och starkare...
|
|
|||
|
|||
Jag har köpt flera burkar av det härliga Frappe-pulvret, om nån skulle vilja köpa. Så hör av er!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Till frappén använder jag mig av Red Cup Nescafé. Blir jättegod frappé av detta. Och är lättskummat. Jag har gärna lite vaniljglass på toppen av skummet. Jättegott.. |
|
||||
|
||||
Citat:
För ganska många år sedan återvände jag o hustrun till Rethymnon efter en dag med rundtur på scooter på Kreta i ösregn. Frusna o huttrande stannade vi i Rethymnons centrum. Hittade ingen riktigt öppen servering så dags (c:a 15.30). Vi hittade en dam som sopade på en taverna. I stort behov av att få i oss något värmande frågade vi vänligt om hon kunde ordna varsin "Irish coffee". Hennes tjänstvillighet var stor och hennes engelska var lite, men bara MYCKET lite, bättre än min grekiska (som är obefintlig). Det insåg jag när vi huttrande tog vår första smutt i våra glas, som visade sig innehålla "Ice-coffee". Tack gode gud för "FRAPPE"!. Brrrrrrrrr.........! Mats |
|
||||
|
||||
Igår kväll drack jag en frappecino på fiket Frapino på vid Hornstull på väg mot Västerbron. Det var en varm frappe. God var den, men den förstörde dessvärre nattsömnen. Men jag provar nog igen - det var den värd!
Aina |
|
||||
|
||||
En varm frappé. Ja varför inte? Går ju lika bra att vispa till en varm frappé som en kall. En bra idé nu när det kommer kyligare tider. Har faktiskt inte kommit på tanken om den varianten på egen hand..
|
|
|