![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Brige var med på Kalimera från början, så det är en mycket trogen medlem som har lämnat oss. Jag minns henne som ett oerhört entusiastisk och positiv person. Alla hennes inlägg andades glädje, och en stor dos passion för Grekland, och då i synnerhet Naxos, Kreta och Syros. Även om hon hade skrivit anonymt skulle man ha sett att det var hon som skrev. Oftast använde hon blå text med fet stil, och massor med smiles! ![]() Här kommer några exempel på Briges inlägg, fyllda av hennes oefterhärmliga entusiasm, och många smiles. Jag har hämtat inläggen från det gamla forumet, från den tid då Brige lärde känna Syros för första gången. Åter-skatt=flygbiljetter o ö-luff (Skrevs 2004-07-18) Ja men visst ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -Brige/Birgitta, med nybokade flygbiljetter, färska så det ryker, och som aldrig får nog av grekiska öar tycks det Syros, here we come! (Skrevs 2004-07-21) Ja men visst ![]() ![]() ![]() ![]() (De omtalade systrarna heter faktiskt Anasthasia och Iréne Kavouras. Så nu vet Ni det ![]() Glad?? JAG? NATURLIGTVIS ![]() ![]() ![]() ![]() Nåväl; nu är vi "på gång" igen och det känns VÄLDIGT bra ![]() -Birgitta/Brige, mot nya mål........d.v.s. öar i Grekland ![]() Syros=stor förtjusning=SANT! (Skrevs 2004-10-08) Ja, visst blev det så ![]() ![]() ![]() Jag är bara SÅ fascinerad. Tänk att bli SÅ förälskad, igen, det hade jag nog inte väntat mej. Vi hade ju, dessutom, vissa förväntningar eftersom Syros var en av de öar vi skulle ha besökt redan förra hösten. Att det besöket blev "sparat" gjorde inte mötet sämre, alls icke. Syros kommer vi avgjort att besöka igen ![]() -Brige, för alltid Greklandsberoende. (Även maken börjar bli, tror jag ![]() Tack Brige för alla trevliga inlägg, och otroliga entusiasm! Vila i frid. Janne/Kalimera |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack Wardakis, Inkfish, Eva L och Janne! Känns härligt att få läsa om hur ni tänder ljus för mamma, lyssnar på musik m.m. Janne, jag känner onekligen igen min mammas stil i skriftspråket. Många smilies och positiva meningar. Helt underbart.
![]() Ha det fint så länge och njut så mycket ni kan ni lyckliga som befinner er där nere just nu! /Daniel och Fia |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror det var i början av Juni jag fick en PM-fråga här på Forumet om att vara "Vän" med Brige. Något jag naturligtvis svarade ja på. Till min bestörtning fick jag kort därefter reda på att hon gått bort.
Vi hade genom åren en del privat kontakt via PM på Forumet och vi skulle egentligen träffats på Naxos i Sept 2006. Nu blev det inte så tyvärr. Jag var bara där några få dagar och jag fick det inte att gå ihop. Något jag tycker är väldigt tråkigt idag. Jag besöker den stora kyrkan på Tinos och tänder ljus varje gång jag är där. Nästa gång ska jag tända ett ljus till. För Brige. Det finns väl inget lämpligare ställe att tända ett ljus för en Greklandsvän som Brige än i en av de mest kända kyrkorna i Grekland. Beklagar sorgen Daniel. R.I.P. Brige Peter |
![]() |
|
|