![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag såg att Janne i det senaste nyhetsbrevet nämnde det kommande nyvalet men kände inte till datum för detsamma. Valdag blir den 4:e oktober.
Det kan vara svårt med både flyg och båtbiljetter under valhelgen, vissa affärer håller stängt samt det brukar vara mer trafik på vägarna, alla skall ju hem för att rösta. Valmöten hålls lite varstans på gator och torg och ibland sker viss förplägnad med sötsaker, raki m m så var beredda! Har jag skrivit om detta tidigare, jag tycker jag känner igen det på nå´t underligt vis??? ![]() lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för informationen lars!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Takk for veldig nyttig påminnelse, Lars
![]() Vi skal med buss fra Athen - Kardamili 4 okt...., kan man forhåndsbestille plass på bussen ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Skolorna har stängt den 2 och den 5 oktober, alltså mycket trafik på alla färdsätt då alla måste rösta på sina födelseorter. Familjer är på väg för en liten uppskattad kombinerad långweekend och för att lägga sin röst.
Den 4 oktober som är själva valdagen tror jag att det inte är så mycket trafik, alla har ju kommit på plats dit de ska. Monica |
|
||||
|
||||
![]()
Valresultatet kan också ge utlopp för känslor i Grekland. så var även beredda på skottlossning, bilkörande gata upp och gata ner med flaggor och fullt ös på signalhornet.
![]() ![]() ![]() Som det ser ut just nu så har PASOK ett försprång på 5-7 %. lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - for å booke online går ikke , det leste jeg på nettsiden til Busselskapet. |
![]() |
|
|