![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tveklöst tycker jag du borde ordna åtminstone en veckas boende på Patmos Garden, rebase. Vi börjar bli många nu som har fallit för Eva´s och Yannis´ oas i utkanten av Skala på Patmos. Så välskött, familjär och charmig är deras anläggning som om jag förstått rätt, endast innehåller marklägenheter. Sådan grönska, så rent och ombonat, lugn och ro och så nära centrum i en liten stad som ger hög känsla av äkthet och trivsel.
Bara en dryg timme från Samos ! Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I låg och kanske också mellansäsong går det bra att själv boka rum på Patmos Garden så man är inte beroende av charterarrangören. Jag bokade via telefon och blev hämtad av familjen i hamnen. Åkte enkelt med båt direkt från Pythagorion i början av juni för några år sedan.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag förstår att Apollo kanske bara tilldelas några lägenheter och resten hyrs ut privat. Arne t.ex. har naturligtvis själv ordnat sin lägenhet.
För några minuter sedan bokade jag via Apollo till september nästa år. Enligt Apollo fanns det bara 2 läg. kvar, det kan ju iofs vara ett "säljtrix" för att man skall boka tidigt. Nu blir det att läsa in sig på Patmos då vi inte varit där tidigare ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, naturligtvis direktbokar vi boendet på Patmos Garden. Hotellet har avtal med såväl några svenska charteroperatörer som Tyska och Brittiska om upplåtelse av ett begränsat antal studios.
Basen i Hotellets verksamhet är annars gamla stamgäster som återkommer år efter år till sina favoritstudios. Arne |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Och ställ frågor vetja ![]() Tvärsäkert är att vi återvänder i framtiden ![]() Hasse ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det blir säkert en del frågor. Jag kan ju börja med att fråga om stränderna. Förutom dom som det är gångavstånd till så läste jag någonstans att det gick badbåtar från hamnen, stämmer detta? Det kanske är så att man även kan nyttja taxi till en hyfsad penning till någon eller några stränder? Vi kommer nog inte att hyra bil eller moppe på Patmos utan sparar detta till Pythagorion.
|
|
||||
|
||||
![]()
Har du läst Myrinas (trådskaparen) purfärska resebrev? Där finns en del tips. Finns att läsa här...
|
|
|||
|
|||
![]()
Nej, det hade jag inte läst tidigare. Tack för tipset
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lätt att köra och nära moppeavstånd till fina stränder. Ni har mycket vunnet om ni hyr moped för ni tar er lätt till jättefina stränder ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tyvärr inte. Det är så många år sedan jag var på Patmos att jag inte minns var vi hyrde. Men det är väl som vanligt: jämför priser på ett par ställen och välj den som verkar ha fräschast moppar till bäst priser.
Det är så behändigt på Patmos för det är inga långa avstånd om man har moped. Du kommer att bli jättenöjd. |
![]() |
|
|