|
|||
|
|||
Hyra moped!
Hej!
Jag tänkte bara fråga om det är någon som vet vart i Pythagorion man skall hyra moped? Jag undrar också vad det kostar att hyra moped ungefär för ett dygn? hälsningar Camilla |
|
||||
|
||||
Sv: Hyra moped!
Citat:
Du måste har körkort för motorcykel för att hyra moped över 50 cc hos många uthyrare. |
|
|||
|
|||
Sv: Hyra moped!
Citat:
Jag letade efter någon av alla körkortstrådar utan att finna dem, konstigt nog så jag lånar denna. Tänkte tipsa om en grej angående det där körkortskravet för moped/mc för att hyra moppe i Grekland och jag vet också att jag läst här om folk som skaffat något intyg från vägverket/Transportstyrelsen. Det jag vill tipsa om är följande: 1/10 2009 försvann förarbeviset för moped och traktor och det är istället körkortskrav för dessa. Vi som har B-kort i Sverige har ju dock samtidigt (precis som Janne skriver ovan) rätt att köra moped upp till 50cc. Detta framgår numer på körkort tillverkade efter 1/10 med behörigheten AM på framsidan och en teckenförklaring i form av en (iofs fånigt ltien men ändå) moped och fråndatum för behörigheten på baksidan. Detta bör underlätta för oss utan MC-kort till sommarens resa hoppas jag. Hur jag vet detta? Förnyade körkortet igår. Vet inte hur det funkar om man förnyar sitt körkort utan att det gamla gått ut dock... |
|
|