Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-09-29, 21:24
islandhorse islandhorse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Floda
Inlägg: 28
Standard Hur soligt är Samos Sun i Pythagorion?

Vi planerar resa till Samos i maj nästa år för att fira ett litet jubileum, och Samos Sun ser fint ut i Apollo-sortimentet. Finns det någon med lite erfarenheter, som kan säga om det kan tänkas passa ett par i 50+-ålder med ett par söner i 20-årsådern i släptåg? Vi har inga större ambitioner än att slappa i solen, bada lite, läsa en del böcker och äta några goda måltider.
M v h Islandhorse.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-09-30, 08:46
Ulf10s avatar
Ulf10 Ulf10 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Stockholm (Skogås)
Inlägg: 20
Standard Sv: Hur soligt är Samos Sun i Pythagorion?

Har bott 2 gånger på Hotel Evelin som ligger nära erat hotell, Det är ett väldigt lugnt ställe, Nära flygplatsen,Rekommenderar att inte ta buss transfer, är mycket billigare att ta Taxi,tar bara ca 15 min att gå från flygplatsen, Det är lite långt till Havet o pytargorion från hotellet, o inte så mycket att välja på när det gäller matställen, Då måste man ner till pytargorion, men det är en lagom promenad dit innan maten, Taxi kostar ca 30 svk Ni får nära till en kanon bra supermarket,

Gå in här så fins det lite bilder från omgivning o igången till erat hotell,

http://hem.bredband.net/b300411/photo.htm
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-10-13, 14:29
camilla I camilla I är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 45
Standard Sv: Hur soligt är Samos Sun i Pythagorion?

Hej

Jag bodde på samos sun 2008 juni. Det är ett underbart hotell enligt vår mening. Det ligger en bit från staden, men det tar inte mer än 20 min att promenera in till byn. Visst det ligger nära flygplatsen, men man störs inte mer av planen än på andra hotell.

Hotellet är fint rent, och personalen som jobbar där är alla mellan 50-60 år. Dom har lång erfarenhet av turism och hjälper gärna till med frågor man har. Då vi bodde på hotellet var det bara äldre par (mellan 55-70 år). Det är väldigt lugnt och tyst där. Underbart att ligga vid poolen och läsa böcker.

Vi ger hotellet 5 plus. Vi kommer åka tillbaka dit nästa går igen. Servicen och läget var kanon enligt vår mening..
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-10-13, 14:31
camilla I camilla I är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 45
Standard Sv: Hur soligt är Samos Sun i Pythagorion?

Jag menar att jag och min sambo bodde på hotellet nu i juni 2009, inte år 2008 som jag skrev i inlägget.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-10-13, 16:09
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sv: Hur soligt är Samos Sun i Pythagorion?

Läget är väl inte det bästa direkt. Har bott på Evelin i närheten.
Lång promenad in till Pythagorion (2 km), samt 1 km till närmaste strand.
Dessutom är vägen mycket livlig med tät trafik.
Skulle hellre bo inne i Pythagorion !
/Homeros
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-10-13, 20:23
Conny Conny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 52
Standard Sv: Hur soligt är Samos Sun i Pythagorion?

Med två 20 åringar i släptåg skulle jag hellre välja Kreta. Tror Samos blir alldeles för liten o lugn Ö för dem. Mina ungdomar skulle då få lappsjuka där.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-10-13, 21:02
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hur soligt är Samos Sun i Pythagorion?

Conny det beror nog på ungdomarna. Min dotter trivdes alldeles utmärkt både på Amorgos och Folegandros när hon var i 20-årsåldern. Har bekanta vars 19-åring älskar Donoussa så det är nog med yngre som med oss äldre att en del gillar platser med mycket folk och andra föredrar att ta det lite lugnare.
Samos är i mina ögon en ganska stor grekisk ö och Pythagorion en rätt exploterad plats som jag inte kallar för lugn.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-10-17, 13:59
islandhorse islandhorse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Floda
Inlägg: 28
Standard Sv: Hur soligt är Samos Sun i Pythagorion?

Tack till alla som tagit sig tid att svara! Vi har nu bestämt oss för Samos Sun. Att promenera är inget större större problem, kan tvärtom vara till nytta eftersom man gärna äter lite mer på semestern. Tror heller inte att gossarna får lappsjuka, de har varit med oss förr och vet att det inte är någon actionsemester som väntar. Om de tycker att vi är för slöa kan de ju alltid sticka in till Pythagorion och sänka ett par Mythos.... En liten fråga till: känner någon till någon mysig taverna på stranden i närheten av hotellet? Helst med riktigt goda calamares...
M v h Islandhorse
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT