|
||||
|
||||
Sv: Rotmos i Aten
Citat:
Jag brukar göra det med en aning muskat, i stället för estragon. Mycket gott! Men nu ska jag prova med estragon nästa gång! |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Det heter RABBEMOS!!!
Fick förövrigt en stor nylagad hemgjord portion av hustrun idag. Det var annat än pulvermosen man fick när man jobbade. Chras |
|
||||
|
||||
Citat:
Då är vi två! Jag kan inte sluta tänka på den gamla "ramsan" min älskade kusin lärde mig när jag precis flyttat hem till Sverige: "potatismos, äppelmos, Rotmos, Plåttermos" Haha, vi skrattar gott åt det fortfarande |
|
||||
|
||||
Hej
Landar 15,50 19/11 med Malev MA232. Kan ta med en kålrot. Ska vidare till Korint med tåget. Lolis |
|
|||
|
|||
Citat:
(Fast kunde Du inte ha med färdigt rotmos för att underlätta för Monica?? Då kunde ju middan stå på bordet redan kl 17.. ) Lissi - som gillar hjälpsamhet |
|
||||
|
||||
Hej igen
Hm ska jag ta det i en påse eller i kastrullen. |
|
|||
|
|||
Måste nog bli påse i incheckat bagage så du inte åker fast i säkerhetskontrollen....
Skämt åsido hoppas Monica ser dit inlägg för det är ju jättegulligt av dig! Ha en fin resa.....Vädret är ju underbart hur det än är när man väl är i Grekland. Olivplockning låter spännande och Peloponessos bara älskar jag! Lissi |
|
||||
|
||||
Hej Monica!
Vi har just avnjutit en god middag med fläsklägg o rotmos, Det är första gången vi gör denna maträtt hemmavid. Tack vare dig! Pricken på iet var den senapsås vi rekommenderades via en hemsida. Man blandar en matsked senap med en matsked vitvinsvinäger samt en halv dl olivolja. Oj, vad smakfullt till denna anrättning. God lycka med din middag till din karl! Birgitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Tack igen för erbjudandet, och ha det så bra i Ellada med olivplockning. Monica |
|
|||
|
|||
Citat:
Må så gott Monica med gubbe |
|
|