![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Skönt att höra några goda ord om Teneriffa, ska dit i mars men har nästan förträngt det, då så många rynkar på näsan åt det. Ska till Los Gigantes så skriv om hur du haft det. Hoppas du haft en skön resa.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har nu precis kommit hem från en härlig vecka i Los Gigantes!
![]() Vi har haft toppenväder, de sista dagarna inte ett moln! Hade utsikt över ön Gomera med underbara solnedgångar från balkongen. Lite väl lugnt på kvällarna kanske, men vi hade ju bil så vi åkte in till Las Americas och Los Cristianos två kvällar. Annars kan jag rekomendera restaurang Casa Pedro i den trånga backen i Puerto Santiago samt fiskrestuarangen i backen ner mot den lilla hamnen i samma by. Stranden las Arenas är fin med svart finkornig sand, men har ofta röd flagg pga de stora vågorna. Vi hittade byn Playa de San Juan 6km söderut som har en jättemysig skyddad strand. Där kunde man ligga i länge och simma för det var riktigt varmt i havet ca. 22-23 grader. Trevlig strandpromenad med uteserveringar. Dit återvände vi tre gånger! ![]() Åkte förstås upp till byn Masca och nationalparken Teide och ner till Puerto de la Cruz på norra sidan. Otroligt vackert och fantastiska vyer i bergen - men fy vilka serpentinvägar! Några hängde utanpå bergen med stup på hundratals meter nedanför! ![]() Lägger in några bilder snart! Hoppas ni får en härlig semester på Teneriffa! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Trodde jag skulle klara av att lägga in flera bilder på en gång här på sidan, men får bara till en i taget!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jättevacker bild, Katitzi! Vi har en resa inplanerad i vinter till just Teneriffa. Fru Varg har varit där förr, men för mig blir det Teneriffa-premiär! Ser mycket fram emot resan!
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för det Netwolf! Här kommer lite mer ögongodis till er Teneriffaresenärer.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Där skulle jag trivas!
![]() Fina bilder Katitzi! |
![]() |
|
|