Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-10-26, 20:36
Ellabella Ellabella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 25
Standard Söker kompis till Schinoussa

Hej allihop!

Vi har resan bokad. 4 juli landar vi i Athen. Vi kommer nog att åka direkt till Schinoussa. Vi var där i somras och hade det helt fantastiskt. En ö som har allt vi önskar. Nu så behöver vi bara hitta en ö att resa vidare till innan vi åter beger oss till Athen. Naxos går bort. Avslutade där i somras efter Donoussa och Schinoussa. Trodde vi skulle uppskatta lite mer liv efter dessa lugna öar. Men det kändes hemskt. Vi har varit där för 10 år sedan innan barnen kom och då tyckte vi att det var OK men nu kändes det bara för mycket. Så vill någon tipsa om en lugn ö med fina bad som funkar att åka till från Schinoussa.

Ha det gott!

Ellabella
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-11-18, 16:35
PA PA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 3 131
Standard Sv: Söker kompis till Schinoussa

Hej Ellabella

Iraklia mittemot är en härlig liten ö! Med en ljuvlig sandstrand Livadi, en pytteliten Chora och lite vandringsmöjligheter, en grotta mm.


//PA
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-11-18, 17:08
Leena Leena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Falun
Inlägg: 127
Standard Sv: Söker kompis till Schinoussa

Jag skulle välja Syros och bo i Kini.Kort promenad till Delfini stranden med sin härliga taverna.På Syros kan man välja både tempo och hur mkt folk man orkar med.Har flera gånger avslutat Schinoussa resan med "återanpassning" på Syros. Ha det gott på Schinoussa!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-11-18, 18:01
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Söker kompis till Schinoussa

Jeg skulle også foreslå Syros
Greit å reise med Blue Star fra Schinoussa - Syros

Ermopoli er h e l t annerledes, "ekte" og, etter min smak, triveligere by enn Naxos by

Jeg ville også bo i Kini, som Leena, OK bad der, og man kan ta den vakre vandringen langs havet til Delfinistranden

- selv om jeg er l i t t i tvil, siden dere vil ha "fine bad", vet ikke hva dere forventer av strendene da? Delfinistranden er ikke kjempefin, men trivelig og tavernaen er, som Leena skriver, helt TOPP

Spørs om dere synes Syros' strender er fine nok da, dersom strendene er viktigst for dere
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-11-19, 07:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 557
Standard Sv: Söker kompis till Schinoussa

Håller med om Syros. Väldigt praktiskt också eftersom Blue Star går dit från Schinoussa. Amorgos ligger också bra till, men där har ni kanske redan varit.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-11-21, 22:02
Ellabella Ellabella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 25
Standard Sv: Söker kompis till Schinoussa

Hej

Tack för svar. Jag gillar att det är smidigt att ta sig till Syros från Schinoussa, för på sommaren går det alltså direktbåt? Men ön känns inte så lockande. Är det verkligen fint? Jag är rädd att vi blivit lite bortskämda av de fina baden på småkykladerna. Sen gillar vi ju verkligen lugnet så Iraklia är vi lite sugna på. Såg fint ut från båten i somras. Vi fick dessutom ligga en stund extra då någon kom halvspringande som faktiskt kaptenen på Blue star väntade på. Det hade jag aldrig trott.

Vi funderar vidare. Vi ska dessutom sammanstråla på den andra ön med min systers familj så det ställer ytterligare krav. Annars hade det kanske blivit Koufonissi igen, var där 2000, fast det såg helt annorlunda ut från Scopelitos när vi åkte förbi i somras. Men de kommer till Athen på en lördag och då går det nog inte att åka till Koufonissi. Annars hade det varit en bra ö för dem på deras första öluff.

Tar tacksamt emot fler tips.

Ellabella
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-11-23, 10:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 557
Standard Sv: Söker kompis till Schinoussa

Citat:
Ursprungligen postat av Ellabella Visa inlägg
Jag gillar att det är smidigt att ta sig till Syros från Schinoussa, för på sommaren går det alltså direktbåt?
Jag kollade nu och det verkar bara vara på utvägen, inte på hemvägen. I alla fall inte med Blue Star. Så du kanske måste välja en annan ö, varför inte Amorgos.

Blue Star Ferries.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-11-23, 20:48
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Söker kompis till Schinoussa

Vill ni ha det genuint och MYCKET mysigare än Syros så ska ni ta er en liten bit längre från Syros till Tinos. Genuint så det förslår! Då har ni bara 2-4 tim kvar till Rafina på hemväg beroende på vilken båt ni tar.

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT