|
||||
|
||||
Internet Explorer - uppgradering
På en av mina datorer har jag fortfarande IE 6. Den är otidsenlig, jag vet, men jag gillar den. Tyvärr blir det alltfler sajter som inte kan ses i den webbläsaren, så jag måste uppgradera. Jag undrar om det är möjligt att bara uppgradera webbläsaren - inte mejlprogrammet, som är Outlook Express. Jag vill inte ha Windows Mail, eller vad det heter.
Någon som vet om det går, och i så fall hur man gör? |
|
||||
|
||||
Sv: Internet Explorer - uppgradering
Det går utmärkt! I samband med att du drar hem uppgraderingen kan du välja manuell uppdatering i stället för automatisk dito. Då kryssar du för vilka alternativ du vill ha.
Men, uppgraderingen tar tid, räkna med strax under en timma. Arne |
|
||||
|
||||
På tal om uppgradering !
Med min nya dator med "Vista Home Premium" fanns erbjudande om uppgradering till "Windows 7" för en ringa peng (29 euro). Ett erbjudande jag antagit, trots att jag är mer än nöjd "Vista". Vad vinner jag på uppgraderingen ? Någon som har erfarenhet av "Windows 7" ? / Tom som är nöjd med "Outlook 8 & Windows Mail". |
|
|||
|
|||
Tja... jag skulle säga du får ett operativsystem istället för ett enda stort virus, men det är jag, det .
|
|
||||
|
||||
IE i all ära, men det finns ju fler. Jag gillar skarpt Google Chrome. Snabb, smarta sökfunktioner mm. Kan rekommenderas. Kör även Firefox, trots at senaste versionen är lite buggig. IE är tyvärr den webbläsare som är långsammast, men på vissa sidor funkar endast den.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Den har jag börja använda nu, är nöjd än så länge.
|
|
||||
|
||||
hej,
Bara för att vara lite motvalls... Opera är en av de få webläsarna som uppfyller W3C:s krav på webläsare, för ett par år sedan så var de ensamma om det betyget. Så jag rekommenderar Opera, en läsare utvecklad i Norge, och gratis dessutom! /Grimm, som inte förstår syftet med windows... |
|
|