![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi sitter och tittar på ett par billiga biljetter till Aten med Norvegian. Blir inte riktigt klok på deras bagageavgifter, hoppas att någon av er kan hjälpa mig!
Brukar ha med en ryggsäck var o de räknas ju inte som handbagage. Kostar en säck då 65 kronor totalt eller tillkommer ett kilopris om man åker lågprisavgång? Någon som vet? Jättetacksam för ett snabbt svar!! Kicki o Ingemar |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Bagage som checkas in kostar 65 kr/enkel väg per väska så tivida den inte överstiger 20 kg. Inceheckat bagage måste bokas då man beställer och köper biljetten. Överstiger vikten 20 kg får man betala en överviktsavgift och den kan bli ganska dyr. Om det är ryggsäck el vanlig resväska har ingen betydelse ej heller om det är lågprisavgång. Resenären får också ha med 1 kolli á 10 kg som handbagage. Precis som med Ryan air är det noga att det är just en väska. Det går alltså inte att ha med tex en kabinväska /ryggsäck som handbagage och utöver det en handväska (även om de tillsammans inte överstiger 10 kg), utan allt ska få plats i en väska. Oj, kanske blev rörig info men jag hoppas den kan var till någon nytta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Fick meddelande från Norwegian att de kommer att börja flyga till Kos från juni!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /IngegerdN som känner sig "naken" utan sin handväska |
|
||||
|
||||
![]()
Jag flög nyligen med Norwegian till Teneriffa med lågprisbiljett. Man betalar 60 eller om det var 65 kr per incheckat bagage på 20 kg. Hanbagaget var det ingen som vägde. Jag hade en stor bag som rymde både handväska, necesär mm.
Lycka till! Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Förmodligen är det nog resenärer som tror att det är ok med två-tre väskor så länge de totalt sett inte väger mer än 10 kg som man vill åt eftersom det är begränsat utrymme i kabinförvaringen. En handväska som man kan ha i knät borde ju inte vara några problem kan man tycka. Dock vet jag och har själv sett, att Ryan air inte släpper ombord folk med mer än en väska oavsett om det är nån taxfreepåse som köpts efter incheckningen eller en handväska /kameraväska.Det är hårda bud om man vill ha billiga biljetter. Norweigean verkar justare i det avseendet. Senast redigerad av litentuva den 2009-11-28 klockan 10:10. |
![]() |
|
|