|
||||
|
||||
2a advent
Önskar er alla en trevlig 2a Advent! Tänd lite ljus, ät några pepparkakor och drick lite glögg vettja!
|
|
||||
|
||||
Sv: 2a advent
Tack!
Jag har idag varit på julmarknad och ätit något jag aldrig ätit förut: "lyx-suovas", som en kebab gjord på suovas och med kantarellsås istället för tomat- eller vitlökssås. Det var smarrigt! Glöggen kommer lite senare i eftermiddag, likaså pepparkakor och lussebullar. Det enda tråkiga med dagen är vädret, regn o snö om vartannat... Även jag önskar alla en trevlig 2:a advent! /Grimm, som njuter av lugnet i Umeå f.n. |
|
|||
|
|||
Adventsfirande hinns inte med alls hos oss i år....Vi lever bland flyttkartonger och nedmonterade möbler Sovplats är fr o m igår på golvet på den tjocka sängmadrassen då gavlar och ben är nedmonterat. Maten intas vid soffbordet, det enda bord som har ben för tillfället...Födan består av allt som finns kvar i kyl och frys..Billigt blir det då vi inte alls hinner ut på vare sig julmarknad eller julinköp. Allt kretsar kring att få allt klart till på fredag då flyttbilen kommer. Min man är borta hela kommande vecka på diverse avtackningar inför pensionen och hinner med både Göteborg -och Köpenhamnskontoren som bjuder på restaurangbesök..Han kommer hem på fredag några timmar innan flyttkarlarna kommer...Så gissa om vi jobbat på denna helg.. Även jag har 2 kvällsaktiviteter med jobbet...Men FJÄRDE advent ska vi fira med glögg i Kalmar. Då har vi nog kommit lite i ordning!
Det blir underbart sedan med jul i Kalmar Lissi |
|
||||
|
||||
- Men tänk på rygg och armar, försök vara klok och lyfta ergonomiskt! Hellre många och inte jättetunga bördor!
(Skulle jag ha sagt om jag fortfarande jobbade som sjukgymnast) Lycka till! |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin som varje gång tror att "den här flytten är den sista!" men som har börjat resignera... |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|