|
||||
|
||||
Fototävling 2009 - Religiösa Grekland
Nu är den sista kategorin publicerad. 160 bilder med en och annan präst, kyrka och kors finns att välja mellan.
Länk till bilderna finns på Kalimeras förstasida, och här. Sista dag att rösta är den 8 december. Må bästa bild vinna. |
|
||||
|
||||
Sv: Fototävling 2009 - Religiösa Grekland
Citat:
/Eva |
|
|||
|
|||
Jag blev alldeles varm och LUGN efter titten. Vilken häftig kategori och vilka fantastiska bilder! Tre favoriter direkt vid första titten.....men jag måste allt kika några gånger till för att inte missa någon pärla.
Lissi |
|
||||
|
||||
Här var det mycket fint Har hittat mina favoriter, men kunde ha röstat på flera till
Vissa ställen var välfotograferade Det var roligt och se många bilder där man har varit själv på Riitta |
|
||||
|
||||
Denna kategori trodde jag skulle bli lättast men icke. Efter en första titt har jag 10 talet kandidater. Borde ha hittat 3 favoriter framåt kvällen.
Ska bli extra roligt i år att se fram emot resultatet för allt då man varit med i samtliga kategorier! =) Det är ju inte så att man längtar mindre till Grekland efter det här!! ;-) // Annette |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
|||
|
|||
Nu har jag röstat. 3 helt olika tolkningar av det religiösa Grekland. Vinnarbilden tror jag att jag röstat på
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag röstade också på 3 olika "sorter"
Riitta |
|
||||
|
||||
Jag är övertygad om att jag vet vilken bild som vinner. Men jag röstade inte på den...
Karin motvalls |
|
||||
|
||||
Jag har också en stark känsla för vilken som kommer att vinna - fast själv röstar jag nog inte på den.
Mycket kyrkor blire |
|
||||
|
||||
Det här var den svåraste kategorin tycker jag. Det var många bilder som var värda en röst. Efter en kritisk granskning återstod 3 st. Jag önskar dessa bilder lycka till.
Göran (som är ganska nöjd med sina egna bidrag, som enligt mig håller en hyfsad klass när alla bilder granskats) |
|
||||
|
||||
Ja, håller med dig. Trodde inte att det kunde bli svårare efter Mitt Grekland, men fel hade jag. Fotona jag valde var oxa 3 "olika" typer, kan avsloja att det blev inga gravar....... |
|
||||
|
||||
Nu var det röstat och klart i den här kategorin också, blev inga gravar här heller. Däremot så blev valen tre olika bildkategorier.
Så nu är det bara att med spänning se fram emot publiceringen av vinnarbilderna och se om någon/några röstat på "egna" bilder. |
|
||||
|
||||
Å, såna fina bilder! Svårt att bestämma sig för någon särskild.
Det som har blivit klart för mig mer och mer , nu när jag bor här, att religionen är oerhört integrerad i vardagslivet här. Hela tiden påminns man genom alla kyrkor, ikoner och präster som finns -överallt-. Ideligen är det helgondagar och andra begivenheter. -Det är också en känska av folklighet och närhet, självklarhet i umgänget med kyrkan ocH dess representanter. Man kan se detta negativt också, givetvis. Det diskuteras en hel del om att skolor och andra officiella ställen ska ta bort kors och helgonbilder. Kyrkans förmögenhet och relativa skattefrihet irriterar många, liksom att prästerskapet ska vara med precis överallt. Jag håller mig neutral. Men faktiskt tyckte jag att det var fint häromveckan, när min man låg på sjukhuset, att en präst gick runt på salarna på och frågade om vi ville ha förbön. |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag hoppas allt är bra med S! Många adventskramar till er båda! /Eva |
|
||||
|
||||
Ja, det är underligt. När jag skulle ragga rum på Donoussa i somras, så träffa jag prästen på tre av fyra ställen. Förstod aldrig riktigt varför.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Tack, Eva!
Synd att jag inte hade kamera den gången jag såg detta: en gammal lastbil fulllastad med höbalar. Baktill satt tre nunnor och tokskrattade och sparkade med benen! |
|
||||
|
||||
Idag är sista dagen att rösta. Missa inte!
|
|
||||
|
||||
Oj! Då är det kanske nära till resultatdags!
(Inte för att jag tror att jag finns med bland finalisterna ) Göran |
|
|||
|
|||
Det är alltid lika kul att se om de bilder man röstat på finns bland topp 10!
Tänk förra året fanns en bild med bland de tio bästa som jag inte ens kom ihåg att jag sett bland alla bilderna Det är ju många bilder att plöja igenom..... Jag säger LYCKA TILL till alla deltagare!!! Lissi |
|
|