Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-18, 13:30
Sara87- Sara87- är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009
Standard Hotell Poseidon, Skiathos

Jag och min sambo ska gifta oss i juni och bröllopsresan blir Skopelos 7dagar+ Skiathos 7 dagar. På Skopelos bor vi på Skopelos Village och på Skiathos bor vi på Poseidon.

Någon som bott på Poseidon hotell? Är det fint?
Finns det dubbelsängar?

Tacksam för alla svar!
Mvh Sara
Svara med citat
Gammal 2009-11-20, 07:31

Standard Ingen som bott på det hotellet?

Det blir vår första Greklandssemester. Tar tacksamt imot alla tips om fina stränder, mysiga restauranger osv.

Vi åker till Skopelos den 7:e juni sedan Skiathos den 14-21 juni.
Någon som vet hur vädret brukar vara då? Har restauranger osv öppnat för säsongen?

Tacksam för svar!
Sara & Martin
Svara med citat
Gammal 2009-11-20, 09:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Ingen som bott på det hotellet?

Citat:
Ursprungligen postat av Sara87- Visa inlägg
Vi åker till Skopelos den 7:e juni sedan Skiathos den 14-21 juni. Någon som vet hur vädret brukar vara då? Har restauranger osv öppnat för säsongen?
Vädret brukar vara bra och allt är öppet.
Svara med citat
Gammal 2009-11-20, 16:19
kostas kostas är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006
Standard Sv: Hotell Poseidon, Skiathos

Båda gångerna vi varit på Skiathos har vi bott på Poseidon, som är ett riktigt bra hotell. Utsikten från hotellet är en riktig höjdare () och rummen är fräscha. Och det bästa av allt: Man kommer hem med stärkta benmuskler eftersom det är en rejäl backe att knata upp för på väg till hotellet. Men om det var dubbelsäng minns jag tyvärr inte, det brukar ju oftast vara två ihopsatta enkelsängar så det var väl antagligen den varianten.
Svara med citat
Gammal 2009-11-24, 17:07

Citat:
Ursprungligen postat av kostas Visa inlägg
Båda gångerna vi varit på Skiathos har vi bott på Poseidon, som är ett riktigt bra hotell. Utsikten från hotellet är en riktig höjdare () och rummen är fräscha. .
Tack för svaret. Känns bra att veta att någon annan bott där och varit nöjd med boendet!
Svara med citat
Gammal 2009-11-24, 17:28
missdevilno1 missdevilno1 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Jag var och tittade på Poseidon ser helt ok ut men en super jobbig backe till hotellet vi bodde på Palmyra studios som enligt mitt tycke är ett av de bättre på Skiathos, var runt och tittade på ganska många av Apollos hotell och kunde glatt konstatera att vi bodde på ett av de bättre, som sagt inget fel på Poseidon men jag hade valt Palmyra Studios om möjligheten finns.
Svara med citat
Gammal 2009-11-26, 06:50
24-seven 24-seven är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Har också tittat på Poseidon då jag bott på annat hotell på Skiathos, och jag kan bekräfta att backen upp till hotellet är brutal! Dock är utsikten när man väl kommer upp, helt fantastisk!

Instämmer helt gällande Palyra, är helt klart det mest prisvärda hotellet i apollos utbud på Skiathos. Palyra har bra läge, fin utsikt, stora fräsha rum och trevlig personal.
Svara med citat
Gammal 2009-11-26, 09:52
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Citat:
Ursprungligen postat av missdevilno1 Visa inlägg
Jag var och tittade på Poseidon ser helt ok ut men en super jobbig backe till hotellet vi bodde på Palmyra studios som enligt mitt tycke är ett av de bättre på Skiathos, var runt och tittade på ganska många av Apollos hotell och kunde glatt konstatera att vi bodde på ett av de bättre, som sagt inget fel på Poseidon men jag hade valt Palmyra Studios om möjligheten finns.
Poseidon är ett mycket bra val. Läget är väldigt bra och utsikten är som sagt enorm. Vi hade 2 st enkelsängar som var ihopställda. Högt belägen pool med poolbar, här fläktar det jämt, så det håller getingarna borta, som det annars finns ganska gott om på Skiathos. Nedanför den långa backen ner mot centrum ligger även det bästa supermarket som är dygnet-runt-öppet. Mittemot ligger även det bästa gyros-haket. Och alldeles bredvid ligger busshållplatsen. En promenad på kvällen nerifrån hamnen upp till hotellet tar ca. 15-20 minuter i lugn takt.
Dock tycker inte jag att backen upp från centrum är så "brutal", men en varm eftermiddag på väg hem från Megali Amos-stranden är riktigt tuff om du tar genvägen på hotellets baksida ner mot stranden. Passa då på att hälsa glatt till de 2 mörk-klädda tanterna som alltid sitter utanför det lilla huset vid vägen .
Skiathos är en mycket bra bad-ö, med många fina stränder. Missa inte en tur ut till Tsougias, som enligt mitt tycke har Greklands finaste strand.
Nackdelen är det det är väldigt kommersiellt och dyrt på Skiathos. Nere vid hamnen är det nästan en "Riviera-känsla" som i Monaco. Restaurangerna håller en stabil och hög klass.
/Homeros
Svara med citat
Gammal 2009-11-27, 07:19

Citat:
Ursprungligen postat av Homeros Visa inlägg
Poseidon är ett mycket bra val. Läget är väldigt bra och utsikten är som sagt enorm. Vi hade 2 st enkelsängar som var ihopställda. Högt belägen pool med poolbar, här fläktar det jämt, så det håller getingarna borta, som det annars finns ganska gott om på Skiathos. Nedanför den långa backen ner mot centrum ligger även det bästa supermarket som är dygnet-runt-öppet. Mittemot ligger även det bästa gyros-haket. Och alldeles bredvid ligger busshållplatsen.
/Homeros
Låter toppen! Har förstått att det är en jobbig backe upp till hotellet men vi är unga så det ska nog gå bra. Skulle min gubbe börja gnälla så får jag väl bära honom upp till hotellet
Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 13:29
Kalás avatar
Kalá Kalá är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Hej Sara & Martin!

Vi bodde på Poseidon i maj i år och var mycket nöjda!

Fantastisk utsikt, trevlig ägare, bra lägenhet, fint litet poolområde (även det med underbar utsikt)...

Nära till stan, busshållplats och strand - ner för backen. Den ganska branta backen upplevde vi inte som ett problem, men det beror ju som sagt på i vilken situation man befinner sig.

Vi bodde i en 1-rumslägenhet med två enkelsängar som vi satte ihop. Från vår balkong hade vi delvis utsikt mot havet och delvis mot grönska/bergsområde. Det verkade som att alla lägenheter hade någon form av havsutsikt.

Trevlig resa!

Kalá
Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 13:53

Citat:
Ursprungligen postat av Kalá Visa inlägg
Trevlig resa!

Kalá
Tack så jätte mycket!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:22.