Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-14, 08:38
Godcilla Godcilla är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009
Standard Rhodos eller Aten?

Hade planer på att åka med familjen (man och tre barn, 10, 8 och 2 år gamla nästa sommar) till Grekland i sommar. Första idén var flygstol till Santorini och sen över till Naxos. Men vi lyckas inte riktigt med att hitta billiga flygbiljetter Så jag funderar på alternativ. Vi skulle tex kunna åka till Rhodos mycket billigare - men finns det nån barnvänlig ö nära rhodos med fin strand och trevligt boende? Eller ska vi flyga till Aten (som också går att hitta billliga biljetter till och därifrån ta oss nånstans (? vart?) VI vill ha en lagom lugn semester pga den stora åldersspridningen på barnen så vill vi had edet lite lagom nära till allt och billigt. Och barnen vill förstås ha tillgång till pool under nån del av resan *funderar*
Svara med citat
Gammal 2009-12-14, 13:38
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Rhodos eller Aten?

Varför inte stanna på Rodos då???? Där finns ju allt det du önskar!
Svara med citat
Gammal 2009-12-14, 13:54
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Ni kan också flyga billigt till Kos med Norwegian. Kos är en lagom stor och barnvänlig ö.
Svara med citat
Gammal 2009-12-14, 14:32
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Om ni verkligen vill till Naxos så går det färja (Blue Star) mellan Rhodos och Naxos två gånger i veckan - tisdagar och söndagar.
Svara med citat
Gammal 2009-12-14, 21:17
Godcilla Godcilla är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Hm nej egentligen måste vi ju inte till Naxos...jag hade bara "snöat in" på det efter beskrivning bla här på Kalimera Och så hade jag lite koll på Santorini sen innan. Rhodos har jag liksom ingen erfarenhet av....hur är det med boende där, när man har barn?
Svara med citat
Gammal 2009-12-15, 08:27
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej
Rhodos är en barnvänlig ö tycker jag. Vi började åka dit 1983 och har sedan varit där nästan varje år. Barnen har trivts så bra att deras första egna resan gick dit. I somras var vi där med våra vuxna barn och vårt barnbarn. Dotter med familj bodde på Sunwing (Sun Garden hette det då) och trivdes förträffligt. Vårt barnbarn var då 1½ år och njöt för fullt. Han badade både i havet och de olika polerna. För äldre barn finns det olika aktiviteter så det gör att det blir bättre semester för alla parter.
Hälsningar Inger
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:27.