|
|||
|
|||
Nybörjade behöver tips!
Hej,
Jag bör väl inleda med att jag är totalt grön när det gäller såväl Greklandresor som solresor över huvud taget. I år hade jag tänkt ge mig ut på min första resa till solen och det lutar mot att luffa runt med båt kring grekiska öar! Jag kommer förmodligen resa med sällskap, fast jag vet inte riktigt vilka ännu (om det blir vänner, familj, flickvän etc). Så vad jag behöver är helt enkelt tips på hur det hela går till; var börjar man sin resa, vilka öar är lämpliga, och generellt hur gör man? Finns det färdiga paket av resbolag eller hoppar man bara på en båt av tycke när man är på plats i olika städer? Det jag drömmer om med min resa är storslagna vyer över blått hav, snorklande, ruiner och historia samt god mat och dryck! Jag är en 22-årig kille, förresten. Tacksam för alla tips!! Gustav |
|
||||
|
||||
Sv: Nybörjade behöver tips!
En sällsamt god början på den allra första öluffarturen förmenas vara att du inhandlar "Öluffarguiden" som Janne här på Kalimera tillverkat. Den guiden kostar runt 50-lappen och är en rik guldgruva att ösa ur.
Guiden kan beställas i fliken här till vänster "E-guider" Arne |
|
||||
|
||||
Sv: Nybörjade behöver tips!
Den drömmen kan du få uppleva om du åker till Amorgos. Där finns allt det du beskriver. Flyg till Aten eller Santorini och sedan vidare med båt till Amorgos. Boende fixar du på plats utan problem, såvida du inte reser i augusti, då du bör boka rum i förväg.
|
|
|