Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-11-16, 20:03
Fenalena Fenalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 69
Standard Hotell i Kokkari

Hej,

Någon som kan tipsa på vart i kokkari det är trevligast att bo ?

Har hittat några billiga hotell i Fritidsresors program.
Tex Nafsika var jättebilligt, 3 v för ca 9 500 kr för två pers.
Skall visst ligga nära kokkari hamn. Ett litet ställe i enkel tappning.

Vidare fanns Maria, La Plage, Camelion som också var rätt så billiga.

Har någon bott på det Lgh hotellet, Nafsika, eller hört ngt om det ? Hittar inget på nätet utom det Fritidsresor skriver.

Kanske det finns andra tips på prisvärda
Lgh hotell i Kokkari !? Hade ju gärna haft tillgång till pool förståss...eftersom jag reser med sonen samt jag gärna simmar varje dag.

Finns pool att tillgå på andra hotell i kokkari ? På vissa platser är det ju så att man kan "låna" + gratis solstol tom bara man nyttjar baren lite.

//Lena
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-11-16, 21:48
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 319
Standard Sv: Hotell i Kokkari

Apollo har några hotell med pool i Kokkari. Vi var i där år 2005 och bodde då på Christinaangela ett helt ok hotell med pool. Det allra bästa tyckte jag var att tvärs över den lilla gatan, ligger en lugn och fin klapperstenstrand. Här kan det nog tydligen blåsa ibland, men det var inget vi märkte av.
När vi först kom dit så stod ägarparet, ett trevligt par från Canada, utanför och tog emot och hälsade oss välkommna. Det kändes så trevligt, en känsla som höll i sig under hela resan. Nu var det ju ett tag sen och saker kan ändras, men det ser sig likt ut på bilderna.
Kokkari är en lugn och väldigt mysig liten by med en liten strandpromenad med tavernor och solstolar och en hamnpromenad med restauranger. Vi vill gärna åka tillbaka någon gång.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-11-18, 10:47
Mannas avatar
Manna Manna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 66
Standard Sv: Hotell i Kokkari

Har varit i Kokkari varje september de senast åren och bott på olika ställen varje gång.
Efter strandgatan/bygatan är praktiskt att bo. Bara rakt över gatan till stranden. Här ligger både La Plage och Maria som du nämner. Uppskattade av många kompisar vi känner.
Själva har vi bott på nedanstående,:

2005 Kokkari beach, på strandgatan, har pool, men trista rum, sjaskig pool, totalt ointresserad personal
2006 Hello-Hello, 5 min från strandgatan, liten privat pension som samarbetar med restaurangen med samma namn (vårt stamlokus) på stranden. Justa rum och studios som bokas över nätet. Mycket personligt, flest tyskar.
2007 Blue sea. på strandgatan, nästan granne med La Plage Stora fina studios och 2-rums lgh med balkong mot gatan eller pool-området. Till poolen är externa gäster välkomna bara man köper något i baren. Bra med strandläget samt pool som omväxling blåsiga dagar.
2008 Kalidon, på strandgatan granne med La Plage och Blue Sea, trevligt hotell (Obs ej lgh) med kanonfin frukost. rummen små, men fräscha och utrustade med kylskåp. Gratis transport flera ggr/dag till systerhotellet Kalidon palace med stor pool.
2009 Archangelos village, i liten gränd från 30 m från strandgatan, jättefina lgh, stora med dubbla uteplatser för vissa, lite pool/jacuzzi på taket. Underbar service med leverans av färskt bröd vid dörren varje morgon, en flaska ouzo samt vatten på rummet när du kommer. Vårt abosolut bästa boende i Kokkari, men också lite dyrare.

Låter billigt med Nafsika som ligger i andra änden av byn, nära hamnen som du nämner. här finns också en liten strand, mer vindskyddad.
Kokkari är litet så var du än bor har du nära både till byn och stranden. Bor du på La plage eller något av de andra ställena efter gatan har du stranden framför dig och 5 minuter till bycentrum.
Efter stranden tillhör solstolarna restaurangerna och är gratis om man äter eller dricker på restaurangen. Ganska bra faktiskt man hittar snabbt sitt favoritställe.

Vid Lemonakia beach vacker bukt och klapperstenstrand, 20 minuters prom från Kokkar kostade 2 solstol och parasoll 6 euro i år.

Lycka till med din bokning!

Manna
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-11-19, 13:48
Fenalena Fenalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 69
Standard Sv: Hotell i Kokkari

Hej och verkligt stort tack till er båda för snabba svar och utförliga svar som gör att jag skall tänka till lite och kolla på nytt.Jättebra svar !!

Jag har varit 1 dag på besök i Kokkari för några år sedan. Det var pluttigt och trevligt och så men rätt blåsigt den dagen och jag fick inte nån direkt uppfattning av känslan i kokkari. Då bodde jag i Pythagorion som jag då gillade mycket men att det var lite dyrt att sitta längs hamnen i fluffstolarna om kvällen och nu vill jag testa ngt nytt på Samos. Tror kokkari kan vara mer "min stil" på ngt vis.


LENA
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-12-27, 16:28
Bettsys avatar
Bettsy Bettsy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Västra Frölunda
Inlägg: 28
Standard Sv: Hotell i Kokkari

Vi var i Kokkari i somras (juli). Vi bodde på Hotell Afrodithe som Fritidsresor hade. Vi var jätte-nöjda. Mycket trevlig personal som mötte oss utanför hotellet och hälsade i hand när vi kom, all hotellpersonal var väldigt trevlig och tillmötesgående. Ok rum. Städade varje dag. En fläkt i barnens badrum fungerade inte, men de löste det med detsamma.Frukosten var varierande och god, frukostbuffé med t ex yoghurt, ägg, korv, melon , salami, fetaost...olika varje dag. Poolen var bra. Läget på hotellet var bra. Några steg från stranden bara. Och 15 minuters promenad till vår favoritstrand Lemonaki Beach. Pittoresk och underbar, med en trevlig taverna där vi åt lunch. Många trevliga ställen i Kokkari att äta middag på och även barer och caféer med underbar utsikt. Lagom mycket turister. Dock inget nöjesliv om man är ute efter det. Och lite begränsat med shopping. Att det blåser en del i Kokkari är bara skönt, de dagar det inte blåste var det väldigt varmt. Men till Kokkari och Hotell Afrodithe reser vi gärna igen. En av våra bästa resor.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-12-28, 13:41
Bettsys avatar
Bettsy Bettsy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Västra Frölunda
Inlägg: 28
Standard Sv: Hotell i Kokkari

Ursäkta. Jag fick helt hjärnsläpp. Hotellet hette Athena och inget annat!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-01-08, 13:03
Inass avatar
Inas Inas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Växjö
Inlägg: 54
Standard Sv: Hotell i Kokkari

Måste bara göra ett litet inlägg när jag såg förra inlägget. Jag bodde på hotell Athena i maj -08. Håller med om att personalen var trevlig & läget var bra. Men personligen så tycker jag frukostbuffen var under all kritik. Vi fick t ex bara ost 2 dagar den veckan, inte så kul för mig som inte äter så mycket kött. Ägg, melon och liknande fanns inte alls. Kanske att vi hade otur eller att dom har skärpt till sig?
Balkongen var så liten att man knappt kunde sitta 2 personer där. Badrummet var också jättelitet och det gick inte att vända sig i duschen utan att ramla ut. Det kom också några kackerlackor på besök i badrummet :-(

Däremot så måste jag rekommendera restaurangen/baren som ligger precis på andra sidan gatan från hotell Athena. Kommer inte ihåg namnet just nu. Sååååå god mat och deras crepe var helt fantastiska!!! Vi åt alltid lunch där på dagarna.

Jag hade valt ett annat hotell. Finns ju många andra fina hotell på huvudgatan. Något som heter Maria såg väldigt fint ut!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-01-10, 00:32
Bettsys avatar
Bettsy Bettsy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Västra Frölunda
Inlägg: 28
Standard Sv: Hotell i Kokkari

Måste nog vara så att de har skärpt sig med frukosten på hotell Athena. Vi tyckte den var bra för att vara i Grekland, varierande och man kunde stå sig ett tag. Vad jag kommer på fick vi yoghurt, cornflakes, mjölk, ägg, korv, salami, hårdost, fetaost, vattenmelon, gurka, tomat, 2 olika juicer, sockerkaka...något tråkigt bröd dock 2 olika sorter. Inte allt varje dag, men under en vecka hann vi få allt två gånger, om ni förstår hur jag menar.
Vad gäller balkongen kunde vi sitta 4 personer på vår utan problem. Dock var detta väl inget direkt hotell där man sitter så länge på balkongen. Det är lite skillnad om man har balkong mot poolen eller havet, som väl inte många har på detta hotellet.
Även vårt badrum var fräscht och inte alls så litet. Kackelackor förstår jag att man reagerar på! Det måste skilja sig åt mellan rummen. Be att få ett rum på övervåningen. Hotellet har två våningar. Våra killar hade ett rum på bottenvåningen och det var lite mörkare där och badrummet var nog också lite mindre.
Det rådde en trevlig stämning på hotellet, och det kändes som alla var nöjda och glada.
Vill nog ändå varmt rekommendera detta hotell.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT