Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-29, 18:42
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard High Wycombe

Är det någon som känner till staden(orten) High Wycombe, Buckinghamshire i England? Vår ena dotter ska göra en utlandstermin på universitetet där.
Det ligger ca. en halvtimme med tåg från London och 1,5 tim. från Birmingham. Har ju kollat lite på Google Earth, men det vore kul om någon har nåt att berätta!

Vi tänkte åka dit och hälsa på i samband med påsklovet.
Serien "Morden i Midsommer" ska tydligen vara inspelat i trakten, så det verkar ju lovande!

Har tidigare varit i London två gånger och besökt staden Sheffield under ett dygn. Åkte förövrigt tåg därifrån till London och det var kul att få se lite av landskapet på vägen.

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 21:41
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: High Wycombe

Åååh, vilken lycklig dotter!! England är ett UNDERBART land och ALLA städer där är fina och mysiga, särskilt småstäder som High Wycombe. Nu är det 30 år sedan jag bodde i England, så även om jag besökte HW vid något tillfälle, kan jag egentligen inte berätta något om staden.
I maj i år hälsade jag på vänner i Buckshire, men då passerade vi bara HW på väg någonstans. Hur som helst så ligger den i vackra omgivningar, i en bördig dalgång. Och är ni teaterintresserade så är teatern där känd för att vara väldigt framstående.
Svara med citat
Gammal 2009-12-31, 14:01
Katitzis avatar

Tack för infon. Elisabet! Det ska bli spännade att komma dit!

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2009-12-31, 15:31
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Hej!

Träffade en tös från England på Ibiza i slutet av -90talet.
Jag och polaren åkte senare samma år (eller året efter)
till England och huvudsak London. Av tre veckor så bodde vi en vecka hos hennes mycket gästvänliga familj i just High Wycombe.
Vill minnas det som ett ganska trevligt samhälle för medelklassen eller uppåt. Dom är ju rätt noga med sådant fortfarande i England. Tror det tog 45 min med tåget till London och det gick ofta varje dag.
Svara med citat
Gammal 2009-12-31, 15:44
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Veeeldig på siden av spørsmålet her, men Brian Church er fra High Wycombe. For de som ikke kjenner til ham, så skrev han en veldig morsom spalte i Athens News i mange år, "Church on Sunday", hvor han klarte å flette inn HW ofte, selv om han skrev om Hellas. Han har også gitt ut mange morsomme bøker, bl.a. "Learn Greek in 25 years", som anbefales.
Han har nå flyttet tilbake til England, men vet ikke hvor. Kanskje din datter er så heldig å treffe ham i HW, Katitzi!
Svara med citat
Gammal 2010-01-10, 13:27
Katitzis avatar

Tänk att det finns några som känner till staden, det är kul!

Efter en hel del trassel verkar nu bitarna falla på plats för dottern i HW. Först var planet till London inställt i torsdags på grund av snön i England( de är väl inte så vana). Efter mycket köande kom de med ett annat plan som de sen inte fick komma av för snön. Nåväl, väl på plats visar det sig att boendet är ett utfryst ruckel utan varmvatten ca. +5 grader inomhus!!
Dagen efter lyckas de hitta ett annat boende, lite dyrare men mycket bättre standard. Det fanns två rum till i huset till uthyrning, så nu ska två andra kompisar från Sverige också flytta dit. Det verkar trots allt bli ganska bra till slut.
Huset ligger ca 20 min promenad från centrum och dottern har utsikt över staden från sitt rum.
Hoppas nu bara på varmare väder tills vi ska dit i april!

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2010-01-10, 16:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Vi tänkte åka dit och hälsa på i samband med påsklovet.
Serien "Morden i Midsommer" ska tydligen vara inspelat i trakten, så det verkar ju lovande!

Katitzi

Det beror väl på hur man menar

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-01-10, 19:48
Katitzis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det beror väl på hur man menar

Lissi
Ja det var just det jag tänkte!

Katitzi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:03.