![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi är några som i sommar ska åka till Poros. Så här långt har vi dock inte lyckats hitta uppgifter om hur man tar sig med båt till och från ön. Är det någon som vet vilket/vilka rederier trafikerar linjen, hur man finner en tidtabell, priser etc.? Du som har upplysningar om detta får gärna svara här på Kalemera.
Hälsningar o tack på förhand. Draken |
|
||||
|
||||
![]()
Tidtabell hittar du på http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp . Det är inte nödvändigt att förboka dessa båtar, du köper biljett i hamnen innan du åker, tyvärr har jag ingen aning om priset då jag inte varit dit sedan 1997 eller nåt.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]()
Det går båter fra Pireus flere ganger om dagen. De går fra et kaiområde som kalles E8. Det ligger til venstre når du kommer over gangbrua fra toget.
Det koster 22,50 euro per voksen med hurtigbåt og cirka halvparten med vanlig ferje. Rederiet heter Hellenic Seaways. Du finner dem på dolphins.gr |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för era svar.
Att jag tidigare inte lyckats få fram några uppgifter på nätet om denna båtlinje beror troligen på att man ännu inte lagt ut tidtabellen för sommaren, utan enbart t.o.m. maj. Man får väl ge sig till tåls. Mvh Draken |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Draken,
OM du (mot förmodan) inte hittat så mycket om Poros på nätet kan jag tipsa om en bra hemsida av Roger Berlin där det finns en hel del info. www.poros.nu Hoppas det går bra, Janne, att tipsa om andra hemsidor gällande Grekland? Mvh Catlady |
![]() |
|
|