Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-12, 00:55
solsols avatar
solsol solsol är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Naxos - Mykonos

Er det noen som kan svare på om det pleier å være daglige båtavganger mellom Naxos og Mykonos i midten av juli måned ?
Og samtidig, hvor mange daglige avganger har det brukt å være fra Mykonos/Tinos/Andros til Rafina ?

Vi har tenkt oss til Naxos i begynnelsen av juli, og lurer på å dra tilbake til fastlandet (Athen) via nordlige kykladene og til Rafina. Håper på den måten å kunne dra til fastlandet samme dagen som flyavgangen hjem. Har flybilletter fra Athen tilbake til Norge 15.7. kl 16.55.
Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 19:34
Svein B. Svein B. är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Naxos - Mykonos

Ja, det pleier å være daglige avganger mellom Naxos og Mykonos, til dels flere ganger daglig til og med. Jeg mener det er 3–5 avganger daglig Mykonos–Tinos–Andros–Rafina.

Det er mulig du er klar over dette, men jeg nevner det likevel, for sikkerhets skyld:

1. Jeg vil sterkt fraråde at du bruker den siste avgangen som du kan rekke flyet med. Ta den nest siste og ha den siste i reserve.

2. Ikke ta sikte på å være på flyplassen til den seneste frammøtetida, men senest to timer før avgang. Det er det flyselskapene og reiseforsikringsselskapene anbefaler.

3. Hvis den ferja du tar sikte på er hurtiggående, sjekk værmeldingen før du kjøper billetter. Hurtigbåtene er de første som blir innstilt når det er kraftig vind, mens de store ferjene går likevel. Rafina er en vanskelig havn, vind- og strømmessig, både Lavrio og Pireus er mye tryggere.
Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 21:11
solsols avatar
solsol solsol är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Takk for svar.
Jo, vi er jo klar over at man ikke skal gamble med ferjetidene i forhold til flyavgangen hjem. Men siden flyet vårt går såpass sent på ettermiddagen var tanken å evt dra til fastlandet så tidlig som mulig denne dagen hvis det finnes en ferje som går tidlig nok. Ser at det pr. i dag er satt opp en ferjeavgang Mykonos/Tinos/Andros som er i Rafina 11.55 - men denne tror jeg ikke vi tør satse på. Får følge med litt etterhvert som flere båttider legges ut.
Var litt usikker på båtavgangene mellom Naxos og Mykonos, på gtp.gr finnes det ingen avganger, men disse er kanskje aktuelle bare om sommeren.
Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 17:22
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Svein B. Visa inlägg
Ja, det pleier å være daglige avganger mellom Naxos og Mykonos, til dels flere ganger daglig til og med.
Det där verkar inte stämma längre. Det var så tidigare men redan för ett par år sedan var man tvungen att byta på Paros för den korta turen... Samma sak mellan Tinos och Naxos!!! Det har inte funnits direktförbindelse mellan dessa öar på ett par år, utan man måste byta på Paros. Märkligt! Men linjerna förändras år för år. Det är bara att avvakta och se.

Citat:
Jeg mener det er 3–5 avganger daglig Mykonos–Tinos–Andros–Rafina.
Naxos, Paros, Myconos, Tinos, Andros och Syros har alla normalt sett minst 3 - 5 avgångar per dag till Rafina och Pireus. Under sommaren vill säga. Det är ännu så länge rätt få färjor som går till Lavrio.

Citat:
Jeg vil sterkt fraråde at du bruker den siste avgangen som du kan rekke flyet med. Ta den nest siste og ha den siste i reserve.
Ett mycket bra och viktigt råd! Och som sagt håll koll på vädret de sista dagarna.

Men med avgång 16.55 bör du kunna hitta en förbindelse in från någon av öarna ovan. Men räkna med att du kanske måste byta ö för att komma till en förbindelse som passar.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:37.