Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-15, 10:26
marieg marieg är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009
Standard Boende Katapola

Eftersom vi kommer fram sent på natten vill vi förboka. Har varit i kontakt med Pension Amorgos och The Big Blue... Vilket ställe ska man välja? Vi vill ha fin utsikt mot havet men det verkar det vara på båda ställena...
Någon som varit på båda? Vilket ligger bäst till? Vilket rekommenderar ni?
(två vuxna+två tonåringar)

Tacksam för lite tips innan jag bestämmer mig.
/Marie
Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 13:14
Jostein Jostein är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Boende Katapola

Citat:
Ursprungligen postat av marieg Visa inlägg
Eftersom vi kommer fram sent på natten vill vi förboka. Har varit i kontakt med Pension Amorgos och The Big Blue... Vilket ställe ska man välja? Vi vill ha fin utsikt mot havet men det verkar det vara på båda ställena...
Någon som varit på båda? Vilket ligger bäst till? Vilket rekommenderar ni?
(två vuxna+två tonåringar)

Tacksam för lite tips innan jag bestämmer mig.
/Marie
Se i din innboks!

Jostein
Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 23:19
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Skillnaden är att på Pension Amorgos bor du helt nere vid hamnen och har koll på allt som sker - medan the Big blue ligger högt upp (en del trappor att gå alltså men häftig utsikt. Dock är det mer utsatt vid blåst än vad Pension Amorgos är).

Jag har bott på the Big blue en gång, dagarna innan jag kunde få rum hos Eleni där jag brukar bo.

Och rummet var minst sagt sunkigt. När jag skulle flytta erbjöd ägare Fanis mig ett renoverat rum - men det var så dags då. Om jag vetat från början att där fanns både renoverade och gamla rum hade jag inte sagt ja till det gamla.

Det här var sept -08 så han har kanske hunnit renovera alla rummen sen dess. Men om ni bokar där, försäkra er om att det är "new room" ni får.
Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 08:03
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Bodde 6 nätter på The Big Blue för ett par år sedan. Ankom mitt i natten och fick först ett rum där utsikten inte var så bra och bad att få byta till ett med bättre balkong och det fixade ägaren redan nästa förmiddag. Rummet vi fick verkade inte vara nyrenoverat men jag skulle absolut inte kalla det för sunkigt, utan det var helt okej. Ägaren Fanis är jättetrevlig och verkar verkligen vilja att hans gäster ska trivas.

Tycker Big Blue har ett bra läge, ligger i själva Katapola men ändå lite lugnt och tillbakadraget, och en har fantastisk utsikt! Vi trivdes!

Pension Amorgos har jag inte bott på, men som Inkfish säger ligger det mer "mitt i smeten" nere vid hamnen. Så gillar man liv och rörelse och att hålla koll på båtarna så är det säker bra. Inbillar mig dock att man kanske lätt kan bli störd när nattfärjorna anländer och lägger till. Men det är det kanske andra som har bott där som bättre vet.
Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 10:28
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Vi bodde där i somras. Rummet var ett av de orenoverade och var lite sunkigt. Just då fanns det inget annat att tillgå.
Ägaren Fanis (genomsympatiskt människa!) tog verkligen hand om sina gäster. Som jag förstod det av honom, så ägde han bara halva hotellet och resten (som hans syster ägde) förvaltade han bara.
Rummet vi bodde i var inte hans och som jag förstod det, så var det Fanis rum som var de renoverade.
Utsikten gick i alla fall inte av för hackor!

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 16:39
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Netwolf, ser av vinkeln på utsikten att vi kan ha bott i samma rum...

Var toaletten konstruerad så att man bara nådde själva toan med hjälp av akrobatik och att kliva över en liten mur som skulle hindra duschvattnet från att rinna ut (men naturligtvis inte gjorde det)?

I så fall har vi nog bott på samma ställe
Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 20:35
Annwi Annwi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Bodde i somras på the Big Blue en enda natt. Vi fick ett riktigt dåligt rum och bad att få byta men det fanns inga lediga just då. Ägaren är verkligen genomtrevlig och även hans son. Det var inga problem att flytta. De håller på och renoverar men hade då bara hunnit med några rum och de var fräscha. Våra tonårsbarn hade fått rum som var OK så de bodde kvar. Om ni bokar där be att få ett av de renoverade rummen. Vill ni inte dela balkong eller uteplats eller att många går förbi uteplatsen be då att få med privat balkong. Ägarens son visade oss ett av de renoverade rummen och det såg riktigt bra ut.
Anne
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:13.