![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej, hej alla hjälpsamma Greklandsexperter!
Planerar en två veckor lång resa till Grekland i sommar med min sambo (vi är 23 och 25 år) och har lite beslutsångest. Vi önskar njuta av god mat och fina stränder, vill inte ha det för turistigt men ändå möjlighet till lite liv och rörelse. Vi väljer mellan Kokkari på Samos och Karpathos där vi kikat på Karpathos stad. Vad föreslår ni? Kan något av dessa resemål passa oss bra? Jättetacksam för svar! ![]() / Sarah |
|
||||
|
||||
![]()
Kokkari är en jättemysig lugn och trivsam fiskeby med en stenstrand. Här är det lugna kvällar med trivsamt folkliv vid hamnpronenaden, inget party. Karpathos har ju sina fantastiska stenstränder om man kan tänka sig att ta sig runt ön lite.Pigada har mer liv och rörelse men är inte lika fint och mysigt som Kokkari. Båda öarna är ett bra val enligt mig.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ähum... Karpathos har fina sandstränder också...
![]() Karin som är där om 151 dagar, 12 timmar och 42 minuter ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kokkari är en liten fin by med klapperstenstränder.
Pigadia är mer som en liten stad med en lång grovkornig sandstrand. Kanske lite mer liv och rörelse på kvällarna där, men det var i och för sig ett tag sen jag var i Kokkari. Som sagt båda öarna är ett bra val - de är jättefina båda två! Lycka till med valet! /Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack så jättemkt för era svar! Vi har fortfarande inte bestämt oss, men det lutar nog åt Karpathos
![]() ![]() |
![]() |
|
|