![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla ni för alla svar
![]() Helst hade jag velat bo inne i Chania men kunde inte motstå "veckans klipp" med Apollo. Det var på Plaza di porto i Platanias. Ett hotell jag aldrig skulle ha valt annars men nu var det detta som erbjöds och då fick det bli så... ![]() Malin Ps. John, du är alltså från "Biilliingen" ( gör ett försök att i:a i skrift ![]() ![]() Senast redigerad av nilam den 2010-01-18 klockan 19:11. |
|
||||
|
||||
![]()
Appropå impulsköp
![]() Jag har upplevt påsken i Grekland tidigare och det var en upplevelse som jag drömt om att få reprisera. Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() The grand old man i "vår familj från Kastellos" var präst och han tyckte att våra nordiska namn var svåra att uttala så han döpte helt sonika om oss. Mitt första levnadsår bodde vi i Bengtsfors strax nedanför Majberget innan vi sedan flyttade till Rosenhill, som låg precis vid kanalen i Biilingen. lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Kul det där när de ger oss nordbor grekiska namn. Det är aldrig någon som döpt om mig men väl många andra som jag känner. Min mamma bodde också nedanför Majberget under sin uppväxt ![]() ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Ingen fara Malin, det var väl drömprinsen John du kanske tänkte på!
![]() Vem vet vi kanske springer på varandra i Chania , det är inte så mycket turister så tidigt på säsongen. lars Krit stin kardia mou |
|
|||
|
|||
![]()
....NÄR är påsken i Grekland i år....??? Hade för mej att den var tidig, d.v.s 19 mars, eller eja ute å cyklar, månne??
|
|
||||
|
||||
![]()
Långfredagen är 2 april enl Jannes besked här.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ann-Kristin ![]() |
![]() |
|
|