Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-09-18, 12:18
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Home

Så var man hemma igen då efter 28 underbara dagar i Grekland från våran första ö-luff. Ville bara tacka alla för all hjälp och svar på mina frågor inför resan...
Tack tack!
/Alexandra
Svara med citat
Gammal 2005-09-18, 18:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Home

Välkommen hem igen! Då är det bara att ladda om för nästa resa!
Svara med citat
Gammal 2005-09-18, 20:07
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra
Så var man hemma igen då efter 28 underbara dagar i Grekland från våran första ö-luff. Ville bara tacka alla för all hjälp och svar på mina frågor inför resan...
Tack tack!
/Alexandra
Nu är vi nyfikna på vart ni åkte och hur ni hade det!

Ruby
Svara med citat
Gammal 2005-09-22, 10:34

Får skriva ett resebrev, men jag kan säga att vi tog oss till Milos och det var nog den bästa ön faktiskt...

Har några bekanta till familjen som öluffat i alla år i Grekland, och jag har alltid tyckt att det verkar tråkigt att åka tillbaka till samma land, men nu förstår jag. Det blir nog Grekland nästa år för oss också

/Alexandra - som bara vill tillbaka!
Svara med citat
Gammal 2005-09-22, 11:12
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra
Får skriva ett resebrev, men jag kan säga att vi tog oss till Milos och det var nog den bästa ön faktiskt...

Har några bekanta till familjen som öluffat i alla år i Grekland, och jag har alltid tyckt att det verkar tråkigt att åka tillbaka till samma land, men nu förstår jag. Det blir nog Grekland nästa år för oss också

/Alexandra - som bara vill tillbaka!
Vad roligt att resan blev så lyckad! Jag ser fram emot resebrevet! Och så är jag förstås nyfiken på vad ni tyckte om Paros...

Ruby
Svara med citat
Gammal 2005-09-22, 11:57

Resan blev verkligen lyckad trots att min pojkvän blev rejält magsjuk, jag hade feber under koufonissi vistelsen så kunde inte resan ha blivit bättre. Första gången vi flög med apollo, första gången jag har varit med om försening på flyget ca 8 timmar, men eftersom hela resan gick ut på spontanitet så gjorde det oss inte så mycket som för många andra

Denna resa gav verkligen mersmak och vi hade kunnat vara borta 4 veckor till...
Resebrev kommer inom kort
/Alexandra
Svara med citat
Gammal 2005-09-22, 18:26
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

[QUOTE=Alexandra]Får skriva ett resebrev, men jag kan säga att vi tog oss till Milos och det var nog den bästa ön faktiskt...

Det dar håller jag absolut med om! Denna lilla sagoø blev min favoritø(efter Lefkas då, som val egentligen ar en halvø ).Åker garanterat tillbaka dit .
Svara med citat
Gammal 2005-09-23, 14:03

Nu har jag skickat in mitt (långa) resebrev med lite bilder, kanske blir det en hemsida med fler bilder när jag får tid...
/Alexandra

Anna Pernilla: Visst var det en vacker ö, jag såg mycket men har mycket kvar att se.
Svara med citat
Gammal 2005-09-26, 10:11

Nu ligger mitt resebrev ute!
Så för er som var nyfikna är det bara att läsa och njuta
/Alexandra
Svara med citat
Gammal 2005-09-26, 10:13
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Trevligt resebrev,tråkigt att Ni blev dåliga....vill till Grekland NU!!!
Svara med citat
Gammal 2005-09-26, 10:23

Jag vill också till Grekland! Det var nog den mest upplevelserika resan vi har gjort, och kommer absolut att åka tillbaka nästa år igen. Otur att bli sjuka men det kunde ha varit värre så det gjiorde inte så mycket ändå....
/Alexandra
Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 16:23
Ella Ella är inte uppkopplad

Oj - så mycket strul ni verkar ha haft, ändå - äcklig mat och äckliga rum och sjukdom och allt. Halvvägs igenom trodde jag verkligen att brevet skulle sluta med "Usch, aldrig mera Grekland!" men det var ju bra att det inte blev så.
Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 18:48
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Tycker ni verkar ha tagit er fram väldigt bra på er första luff, trots att ni blev krassliga!

Och det är väldigt roligt att se att ni trots allt är så nöjda
Svara med citat
Gammal 2005-09-28, 01:37

Försökte att skriva ett helt ärligt och sanningsenligt resebrev. Ingen resa kan väl vara helt perfekt

Vi tog alla små missöden med en nypa salt och skrattade åt det mesta, jag menar vem är expert på ö-luffning första gången haha! Och sjukdomar kan ju dyka upp när som helst, tyvärr drabbades vi båda, men som tur var inträffade det samtidigt så inga dagar gick till spillo.
Och som vi säger så måste man uppleva det dåliga för att verkligen kunna uppskatta allt det bra

Nästa år bär det absolut av igen, till nya öar med nya erfarenheter och med en inställning att allting kan hända

Tack för all hjälp som vi har fått, det var eran entusiasm som övertygade oss att åka - och det är vi så innerligt glada för
Vi har verkligen tagit Grekland till våra hjärtan, ännu inte maten, men miljön, människorna och allt det vackra!
/Alexandra
Svara med citat
Gammal 2005-09-28, 06:13
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Jag tror att ni hade otur med era rum. Greker brukar vara duktiga på att städa. Om ni åker till Naoussa fler gånger tycker jag ni ska leta er fram till gatan där Senia Apartments ligger. Hon har ett fräscht ställe och på samma gata finns fler bra alternativ. Härlig utsikt över havet här uppifrån.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2005-09-28 klockan 06:56.
Svara med citat
Gammal 2005-09-29, 23:49

Eller så är det jag som är väldigt petnoga när det gäller städning , man är ju inte så mycket på rummet så det gjorde faktiskt inte så mycket. Vi torkade själva ur skåp och sådant som kändes viktigt.
Eftersom Paros inte blev så lyckat, fick vi aldrig uppleva den ön, men vi skulle gärna ge den en ny chans och framför allt Naoussa som var en ur mysig by. Ska absolut lägga tipset på minnet så tack för det

/Alexandra
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:48.