Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
Jag har tyvärr inte svar på din fråga om morgonbåt till Amorgos eller Naxos, men har bestämt för mig att det tidigare år gått en High Speed från Piraeus, vid 7-8 tiden.
Titta på Hellenics hemsida,(hellenicseaway.com?) jag vet inte om de lagt ut sina tider för -10 där ännu.
Har ni tittat på inrikesflygvarianten, flyg till Naxos eller Santorini och därifrån båt till Amorgos, det kanske kan vara något för er?
// Helén
|
Har nu efter ditt tips varit inne och kollat på Hellenics. De har såvitt jag kan se inte ännu lagt ut någon tidtabell för High Speed, så jag får invänta dem under våren. Har sett någonstans att de brukar komma i april-maj.
Ska ta en koll på inrikesflyget också.
Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
Klockan 07.25 går det en Blue Star från Piraeus till Naxos, ankommer Naxos 12. 40. Skopelitits går 15.00 från Naxos till Amorgos- då får ni en hel dag på havet 
// Helén
|
För mig skulle en heldag till sjöss vara helt OK, men min hustru är mindre road av havet. Det innebär förmodligen att jag i bästa fall kan övertala henne med en mellanlandning på Naxos under några dagar innan vi fortsätter. Men, som sagt ovan, jag får se vilka alternativ med High-speed och inrikesflyg som kan finnas.
Tack för hjälpen Helén.

Mats