|
||||
|
||||
Turkiskt bad i chania?
Som rubriken undrar jag om det finns Turkiskt bad i Chania för allmänheten???
Såg att några hotell har turkiskt bad men kan även dom som inte bor på hotellet utnyttja mot avgift? Längar så efter det turkiska badet....men vill inte åka till Turkiet |
|
||||
|
||||
Sv: Turkiskt bad i chania?
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Hahahahaha..
Tack för den roliga lässtunden. Jag förstår att det kan vara svårt att veta hur man ska göra första gången helst då det inte finns någon man kan kolla på, så man vet att man gör rätt. Själv hade jag nog ställt massa frågor innan. Jag har bara varit på hamam i Marmaris. Och då var jag minnsan klädd i bikini. Var du helt naken på marmorbordet? fniss Sen fick jag samma behandling som dig med påsen och tvålen. Marmorbordet var är ju så halt att dom tog tag i fötterna och behandlade oss som hala ålar på bordet. Hehe Sen blev vi ju också avsköljda med en hink vatten. Allra först fick vi sitta vid det små hoarna längs väggen och skrubba bort gamla skinnrester Där slutade vårt bad. Men vi kompliterade med härlig olje massage. Synd bara att dom är så hårdhänta. Tror också att man kan få den bästa och riktiga hamam badet i ********. |
|
||||
|
||||
Nej, jag hade en särkhanduk på mig, men där under vara jag naken.
|
|
||||
|
||||
Jo då det finns turkiska bad i Chania eller snarare fanns.
Det mest kända är väl det på odos Zambeliou, idag inte känt som turkiskt bad precis men väl som en av de bättre tavernorna i stan , nämligen Tamam. Ytterligare två fanns men användes idag för andra ändamål. Ett låg vid odos Katre och det andra odos Halidon ( byggnaderna finns kvar om än inte i turkiskt skick, dessutom förstördes en del vid bombningarna under andra världskriget). Ett turkiskt bad är ju alltid en trevlig upplevelse och det är även ett besök på Tamam, som har en lite annorlunda meny.Väl värd ett besök. Turkiskt bad i all ära men själv föredrar jag Egeiska havets blåa vatten. lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
Det vilande turkiska badet under Frihetens torg i Splanzia kan trots vatten inte rekommenderas. Det slutade fylla sin uppgift 1898 av förståeliga skäl.
|
|
|