|
|||
|
|||
Samos Juni 2010
Hej alla
Vill bara börja med att tacka för en otroligt bra hemsida med fantastiskt mycket läsning, och tack för alla bra tips om grekland och dess öar. Har nu efter cirka ett års läsande äntligen fått tummen ur och skriver något själv. Vi är en familj på fem, 2 vuxna,9 åring,14 och 16 åring. Vi har precis bokat en villa strax utanför Pythagorion, Luna Rosa med fritidsresor. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa villor, och i så fall bra-dåligt?, är det ok gångväg till stranden?, hur lång tid tar det?. Vi kommer att ha bil men vi går gärna också. Vi tycker mycket om att åka runt och upptäcka små byar och mindre folkrika stränder. Utefter vad jag har läst så tror jag vi har valt rätt ö, och jag har noterat fler bra tips, men kom gärna med fler. Vi värdesätter mycket en vacker utsikt över havet. Gärna sitta på någon liten byrestaurang och blicka ut över vattnet och äta god mat. Vart på Samos åker vi då? Vi var förra året på Kefalonia och var helnöjda, vilken toppenö. Skulle dock gärna se lite fler genuint grekiska byar med vita hus, med blåa detaljer. Finns det fler av dessa på Samos? Tacksam för svar och tips. Ha en bra dag. Vänliga hälsningar Ida |
|
|||
|
|||
Sv: Samos Juni 2010
Det mest obligatoriske er for meg de unike fjellandsbyene Vourliotes, Manolates og Stavrinides. Alle nytes best på en fottur, f.eks fra Kokkari eller Mytilini.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Balos ser ut så här. Tavernan till vänster heter Akrogiali och fantastisk på alla sätt och vis: god mat, bra priser, trevlig personal och kluckande vågor. När det gäller bergsbyar kan jag bara hålla med mrwalker, andra fina bergsbyar är Drakei, Kastania och Leka, bara för att nämna några |
|
|||
|
|||
Tack för era tips på byar. Vilka härliga bilder!
Jag har skrivit upp namnen och ska kolla kartan. Det ska bli så spännande att åka dit. Ha en bra dag, /Ida |
|
||||
|
||||
Vi bodde i Pythagorion i september 2008. Åkte med på en arrangerad tur där vi vandrade till Manolates. Jättetrevligt, vi fick lära oss mycket om den grekiska naturen och växterna. Fin utsikt uppe från Manolates. Vi hyrde oxå bil och gav oss iväg med slutmål Drakei. Helt klart värt resan, tvära kurvor och hisnande utsikter. Väl framme i Drakei lunchade vi på en taverna med magnifik utsikt. Hoppas ni får en lika bra vistelse på samos som vi hade!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Men byar med vita hus med blåa dörrar Det har jag nog sett fler på andra öar än på Samos...Men Samos är en underbar ö ändå! Lissi |
|
||||
|
||||
Jag har skickat privat mail till dig!
M.v.h. Maggan |
|
|||
|
|||
Tack Maggan för en bra hemsida och vackra bilder. Vi längtar såå tills vi får upptäcka denna härliga ö.
Och självklart tack till er andra som kommit med bra tips,fortsätt gärna med det. Vänliga hälsningar Ida |
|
|