Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-18, 10:30
semlans avatar
semlan semlan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006
Standard Båtbiljetter

Hej på er alla!
Jag har hittat superbilliga båtbiljetter på "båtlänken". Men dom billigaste går inte att boka online. Är det någon som har erfarenhet av detta.

Anna med 119 dagar kvar till Paros
Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 19:46
Matte Matte är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Båtbiljetter

Om du menar superekonomibiljetter Blue Star Ferries så stämmer det att de inte går att boka online på deras hemsida. Det finns andra hemsidor som förmedlar deras biljetter som det funkar på, men de tar då en avgift för att skicka dem till Sverige.
Själv brukar jag ringa deras kontor i Pireus och göra en telefonbokning, du hittar deras telefonnummer på deras hemsida. Man betalar med kontokortet och hämtar biljetterna på kontoret innan man stiger på båten. Kontoret ligger snett mitt emot piren där båten går mot Paros.

//Matte
Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 10:04
semlans avatar
semlan semlan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Tack Matte!!
Skall genast kolla upp nummer.

Anna
Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 11:39
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Matte Visa inlägg
Själv brukar jag ringa deras kontor i Pireus och göra en telefonbokning, du hittar deras telefonnummer på deras hemsida. Man betalar med kontokortet och hämtar biljetterna på kontoret innan man stiger på båten. Kontoret ligger snett mitt emot piren där båten går mot Paros.

//Matte
På vilket sätt betalar du med kontokort? Lämnar du kanske kontokortnummer via telefon direkt och drar de själva biljetsumman från ditt konto? du får inga inskickade bijletter varken med e-post, vanlig post och ingen bekräftelse? När du senare kommer till hamnen för att hämta biljetter hur vet de att du betalade när du inte har något bevis på det?

undrar Enigma
Svara med citat
Gammal 2010-02-23, 19:51
Matte Matte är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag lämnar mitt kortnummer mm per telefon.
De drar beloppet direkt från mitt konto och jag får ett bokningsnummer i slutet av samtalet. Det är mao bokningsnumret som är mitt "bevis" tillsammans med kontoutdraget på kortet.
Är väl inte helt säkert, men det har fungerat i flera år utan några osm helst problem.

//Matte
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:38.