|
|||
|
|||
Balkonger på Meltemi eller Oasis
Jag, mamma och syrran ska åka till Pigadia i Juni. Vi väljer just nu mellan hotell Oasis och Meltemi som vi tycker ligger bra till i förhållande till strand och stad. Jag läste på forumet att Oasis balkonger var väldigt små och att det bara får plats två vuxna vilket ju är tråkigt om man är tre personer...
Jag undrar därför om någon vet hur balkongerna är på Meltemi och Oasis. Vilket hotell har störst balkonger? Är balkongerna i tvårumslägenheterna större än de i enrumslägenheterna? Andra för och nackdelar med Oasis och Meltemi? /Helena |
|
||||
|
||||
Sv: Balkonger på Meltemi eller Oasis
Vi bodde i en enrumslägenhet på Oasis i somras. Balkongen var STOR, det tror jag de andra var också. Såg inte de som ligger mot baksidan, men alla på framsidan och sidorna såg ut att vara jämnstora.
Man får lugnt plats en hel familj! Vi trivdes för övrigt bra på hotellet. Enkelt men välskött av värdinnan Maria och hennes man. Maria är väldigt personlig och pratsam, ibland lagar hon middag som man kan få köpa in sig i. Katitzi Senast redigerad av Katitzi den 2010-02-21 klockan 13:28. |
|
|||
|
|||
Det låter ju toppen! Då hoppas vi att vi får en stor balkong ifall vi bokar Oasis Är det mycket störande trafik utanför hotellet?
Vet någon förresten varifrån badbåtarna går? Hamnen i stan eller någonstans på stranden? |
|
||||
|
||||
Badbåtarna utgår från hamnen inne i Pigadia.
Karin som är där om dryga 107 dagar |
|
|||
|
|||
Oasis och Meltemi ligger mitt emot varandra, med trafikerad väg emellan. Vi har bott på båda hotellen och föredrar nog Meltemi. Inget fel på balkongerna på något av hotellen.
Men tycker nog att det kan bli lite mycket med värdinnans intresse. Det är lite besvärligt och oartigt att tacka nej, vill gärna smyga förbi utan att bli haffad av värdinnan. |
|
|||
|
|||
Det låter som att värdinnan på Oasis har en egen liten restaurangverksamhet . Lagar hon god mat?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Katitzi |
|
|||
|
|||
Nu har vi äntligen bokat. Det blev varken meltemi eller oasis utan socrates! Verkar väldigt fint!
|
|
|