|
||||
|
||||
Sv: Vilken person är du i Grekland?
Jag känner mig lyckligare i Grekland men både min positiva livssyn och inre lugn är detsamma både där och här hemma.
Enigma |
|
|||
|
|||
I normala fall (läs Sverige) har jag ett stort behov av kontroll och allt jag skall företa mig måste planeras. Jag blir i normala fall lättirreterad för att bussen eller tåget är försenat och har mycket litet tålamod. Kan inte leva utan min klocka eller min mobiltelefon eller datorn... I Grekland drabbas jag plötsligt av tålamod, lugn och att jag behöver inte veta vad klockan är eller om jag har täckning på mobiltelefonen eller inte... Jag anser mig själv vara en gladare och en mer öppen människa än vanligt...
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi - som LÄNGTAR!!! |
|
|||
|
|||
Nu har jag inte varit i grekland, ingen annan utlandssemester heller, bara tyskland, österike ungern och våra grannländer.
MEN jag skulle tro att jag ändras. Tycker det är en självklarhet att man ändras lite när man kommer på semester. Ingen stress med att passa tider, ingen matlagning, ingen städning av stort hus, bara ledighet och lugn. Ska bli så skönt att komma iväg i maj, åker med dottern, lilla sonen och sambon bli hemma. |
|
|||
|
|||
[quote=Lissi;198849 Eller det är kanske så att vi är så vana och HEMMA i Grekland att vi just KAN släppa allt för vi känner igen oss och vet hur det funkar/inte funkar och anpassar oss till det automatiskt av vana...??? Det är spännande att vi förändras så av Grekland....
Lissi - som LÄNGTAR!!![/quote] Ja, jag tror att det är så att det är på grund av att man har semester och då slappnar man av automatiskt... - "bara" 153 dagar |
|
|