Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-11, 07:03
camilla I camilla I är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Doryssa seaside village

Hej!

Jag åker till samos i juni och ska bo på doryssa, är det någon som bott där i hotelldelen?

Sedan undrar jag hur frukostbuffen är där? Vad finns i den?

Undrar också om det är någon som vet vilken typ av underhållning hotellet har, verkar som tennis, spa, men också kvällsunderhållning, vad i sådana fall?

har bokat med airtours, någon som har erfarenhet med dom till samos. Det är 6;e gången jag åker till samos, första med airtours

hälsningar
Camilla
Svara med citat
Gammal 2010-03-11, 10:05
Mimmi Mimmi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Doryssa seaside village

Hej!
Jag har åkt många gånger med Airtours, även till detta hotell.
Bodde i hotelldelen innan den blev renoverad, lär nu vara ännu bättre säger dom som varit där efter det.
Frukostbuffén var superb; där fanns allt man kunde önska sig.
Kvällsunderhållningen bestod av trubadur, frågesport mm.

Ett mycket bra val, dessutom lämpligt promenadavstånd till Pythagorion.

/Mimmi
Svara med citat
Gammal 2010-03-11, 23:09
Inass avatar
Inas Inas är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Bra val du har gjort. Doryssa är fantastiskt!! Jag var där i sept -09 och ska tillbaka nu i september igen.
Jag bodde dock i village-delen så jag kan inte svara på hur hotelldelen är.

En dag i veckan så är det "grekisk afton" på torget i village-delen. Grillning och grekisk dans.
Jag är inte så mycket för hotellunderhållning men de som var med verkade ha trevligt.

Angående maten så har ju village-delen en egen restaurang och hotelldelen en annan. Men antar att maten är ganska lika i båda restaurangerna. När det gäller frukostbuffén så fanns det allt du kan önska dig. Vi hade halvpension och man kunde välja antingen lunch eller middag. Vi tog middag alla dagar utom en och det var sååå god mat! Lunchen åt man i hotelldelens restaurang och det var supergott där också. Kan säga att jag var väldigt förvånad över att jag bara hade gått upp 2 kg i vikt när jag kom hem :-)
Svara med citat
Gammal 2010-03-12, 08:38
camilla I camilla I är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Hej!

Åh nu blir jag ännu mera sugen på att åka till doryssa o samos. Tack snälla för era svar. Naturligtvis väcks ännu mera frågor nu när jag har personer som bott där på tråden.

Hur var stranden som tillhör hotellet? ingår solstolar?

Sedan undrar jag om någon testat spa-delen på hotellet? vad finns och hur ligger priserna?

Till sist undrar jag vad som finns inom själva hotelletområdet? finns det kafeer, bra restaurager, affärer, parker eller hur ser området ut? Man är så nyfiken redan nu... Är det någon som förresten testat deras grillbuffeer kvällstid?

Tacksam för svar
Svara med citat
Gammal 2010-03-18, 09:19
Inass avatar
Inas Inas är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Jag tyckte stranden vid hotellet var jättebra. Den är stenig i början men sen när man kommit ut en liten bit så blir det mjuk härlig sand. Vattnet är klart och det finns många fiskar (som nafsar lite i benen ibland hehe). Har för mig att två solstolar och ett parasoll kostade 6 €. Jag var där i slutet av september och då var det inga problem att få solstolar. Kan dock tänka mig att det är svårt under högsäsongen då det fanns ganska få solstolar precis vid hotellet. Men stranden är ju ganska lång så det finns säkert en bit bort i så fall.

I village-delen av hotellet så finns det ett litet torg. Runt torget ligger ett par affärer. En klädaffär, en porslinsaffär och en pytteliten butik där man kunde köpa vatten, läsk, öl, godis o s v. Där finns också ett kafé/bar.

Vi åt lunch på ett par olika restauranger som ligger precis utanför hotellet. Dels på Kourus hotell (om jag kommer ihåg namnet rätt) och en annan som låg precis jämte det hotellet bort mot flygplatsen. Supergod mat!

När du skriver grillbufféer så vet jag faktiskt inte vad du menar? Inget som vi såg när vi var där i alla fall.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:44.