|
||||
|
||||
Höjda biljettpriser för första gången på länge
Bluestar har i år justerat sina biljettpriser, för första gången på hur många år? Någon som har koll?
De senaste åren har det kostat 30€ från Piraeus till Naxos, i år kostar det 30.50 Är det inte värre prisökningar är så- då lär vi svenska turister klara oss lindrigt i år // Helén Tillägg: Hittade en tidigare tråd där kostnadsläget diskuterades, momshöjning med 2%-enheter från 19 till 21% nämns där. Det förklarar prisökningen med 1.17%. Senast redigerad av Hellen den 2010-03-20 klockan 12:37. |
|
|||
|
|||
Sv: Höjda biljettpriser för första gången på länge
Ja för mig får de gärna höja och visst kommer väl momshöjning att märkas även på boendet. Jag störs inte en sekund av om boendet kostar 30,35 eller 40 euro per natt..Billigt ändå! Mat på taverna kommer givetvis också att höjas de procent som momsen höjs + lite avrundning uppåt
Det ska dock bli spännande att se om charterresan till Patmos i september också höjs då vi ju ännu bara betalt anmälningsavgiften. Det står säkert nåt i det finstilta om sånt, som vi inte läst Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Lars |
|
||||
|
||||
Citat:
Precis- för vår familj som "lyckades" resa när den var som allra dyrast; 11.40 så är skillnaden idag tom mer än 15%, det blir några tusenlappar på en tvåveckorstripp. Frågan är dock fortfarande hur många år har det kostat 30€ att ta sig till Naxos från Piraeus, minst fem- sex år tror jag. // Helén |
|
|||
|
|||
Enligt statistiken i SydSvenskan i veckan har Kronan stärkts 12% mot € sedan ett år. 10 % mot Danska Kronan.
Ett tips: Växla inte på kontor eller bank. Leta rätt på en Bankomat som kan ge er €. Där får ni den bästa kursen.... |
|
|||
|
|||
Citat:
Stephan |
|
|