|
|||
|
|||
Hotell Astron Princess
Hotellet ska tydligen vara helt nytt och bra (4 stjärnor), detta enligt den vänliga försäljare på resebyrån. Dock finns det ingen information om hotellet på Internet what so ever. Det förekommer inga recensioner, inga berättelser om hotellet osv. Jag tolkar detta som om människor har inte hunnit vara på hotellet men kanske kan ni mina kalimera-vänner berätta för mig vad ni vet om hotellet!
Stefan |
|
||||
|
||||
Sv: Hotell Astron Princess
Hejsan!
Detta hotel är så nytt att den blev nog färdig iår,för dem höll på och byggde den när vi gick förbi där typ varje dag mot stan förra året i Augusti,för den ligger vid huvudgatan till och från stan (Pigadia).Verkar vara lyxigt inrett och därmed dyrare hotel också. Men så mycket mer vet jag inte. Själv ska jag bo på hotel Parasol som ligger en bit framåt från Asrtron Princess. Och den är en hel mysig hotel och bo på en promenad avstånd från Pigadia men helt lagom bit. |
|
||||
|
||||
Vilken resebyrå har detta hotellMisstänker att det är en av dom stora hotellen som är byggts nu sista året Synd att det skall bli sådarna byggen i lilla Pigadia med sina små familjehotell. Behövs inga lyxhotell i Pigadia
Riitta |
|
||||
|
||||
Apollo har detta hotel,gå och titta på deras sida så ser ni bilder av hotellet också.
|
|
||||
|
||||
Nu har jag tittat, men hoppas nästan att jag inte hade gjort detDet här hotellet är den som man har byggt mitt emot Pelagos och i närheten av strandtavernan Limanaki
Tror inte att dom flesta av oss Karpathosbeökare behöver dessa stora lyxhotell. Det räcker gott men Parasols storlek och standart. Bra val Retzina Själva skall vi bo på Garden Villa i September Riitta |
|
|||
|
|||
Hei,
Riitta - det er ikke det hotellet som blir bygget mellom Limanaki og Pelagos! Astron Princess er et hotell med høy standard, og det ligger litt ovenfor og vis-a-vis Miramare/Possirama - midt i hovedgata/bilveien. Det ser faktisk ikke voldsomt prangende ut fra utsiden, man bare ser at det er høy standard. Snakket med en dame på flyet hjem på søndag som hadde vært på omvisning der, og hun hadde veldig lyst til å bo der... Rommene er flotte. Men når man er på ferie i Hellas, så er det ikke veldig nøye for meg hvordan et hotellrom ser ut, forhåpentlig sover man jo bare på rommet og oppholder seg mer eller mindre utendørs for resten. Men - det ser faktisk veldig fint ut uten at det er kjempestort som det nye som blir bygget ved Limanaki/Pelagos eller det andre palasset bortpå stranden! |
|
|||
|
|||
Bodde på Astron Princess 28 maj-4 juni, nybyggt, var de första gästerna i rummet.
Helt underbart hotell, stilfull inredning, kan verkligen rekommendera det. Bodde på översta våningen med utsikt över havet . Personalen mycket trevlig. |
|
|||
|
|||
Tack allesammans för goda råd!
Håller med er att man kan få det hur bra som helst i Grekland utan att behöva lyx, jag växte upp på Rhodos upp till 17 årsåldern, svensk mor och grekisk far. Nu blir det dock Astron Princess med allt vad det innebär. Marianne, hur lyckades du få rummet högst upp? |
|
||||
|
||||
Ha det så trevligt på Karpathos. En härlig ö
Riitta |
|
|||
|
|||
Vi hade nog tur som fick rum högst upp mot havet. Det enda som fanns vid bokningen var "begr.havsutsikt". Vi har aldrig bott bättre på något hotell i Grekland tidigare. Det finns även rum på baksidan mot poolen. Lycka till!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Synes du det var mye støy fra bilveien? Og hvordan var frokosten? Vi drar 5 juli. Gleder oss |
|
|||
|
|||
Hej!
Visst hördes det från vägen, men vi stördes inte. Frukosten var bra, inte lika mycket som på större hotell. De hade stora apelsiner, jättegoa mmmmm, längtar efter sådana. Trevlig resa! |
|
|||
|
|||
Oi, som jeg gleder meg til denne luksusen vi skal ha i år. Det blir første gang vi skal bo på et hotell inkl frokost, og det skal bli deilig!! Men egentlig altfor dyrt, så det blir nok ikke Astron Princess neste år igjen.
Men for i år, når vi nå først har bestemt at vi skal ha litt luksus og kort vei til sentrum, så gleder vi oss masse!! Når jeg ser på bilder av rommene, lurer jeg på om jeg i det hele tatt gidder å bevege meg utendørs.... hehe, neida! Men vi har en gutt som legger seg litt tidlig om kvelden, og da skal det bli bra med de lukseriøse rommene om kveldene ) |
|
|