|
|||
|
|||
Äntligen bokat! :)
Då var resan till Karpathos äntligen bokad! Blir två veckor i Pigadia på Astron Princess i slutet av juli. Varit lite skeptisk till hotellet, gillar ju egentligen små, mysiga och enkla hotell, men blev övertalad av min kära sambo och det är ju faktiskt hans 25-årsdag vi ska fira så jag fick ge med mig Hehe. Har kunnat läsa mig till mycket information och tips tack vare e-guiden och er medlemar här och kommer definitvt inte att missa Pelagos, Apella beach och Olymbos. Hade tänkt att planera en heldag med lite överaskningar för sambon min på hans dag och undrar därför om det möjligvis finns något ställe man kan få massage eller tips på något annat man kan hitta på? Någon lite finare restaurant som är att rekomendera?
Mvh / Sarah |
|
||||
|
||||
Sv: Äntligen bokat! :)
Grattis till bokningen
Har inte bott på Astron Princess men gått förbi många gånger. Och om du gillar mindre hotell tror jag inte att du behöver bli besviken - Astron Princess ger inte intryck av "storhotell", det finns många hotell i Pigadia som ser större/gråare/tristare ut. Astron Princess ser däremot fräscht och nytt ut. Några restauranger som är nämnvärt flådigare än de andra i Pigadia kan jag inte direkt tipsa om. Men om en av kör kan ni hyra bil och åka till nya Under the trees och äta vansinnigt god grekmat i solnedgången. Eller stanna i Finiki längs samma kust, gå på fin fisktaverna och se solnedgången därifrån i stället |
|
||||
|
||||
Det verkar bli några Kalimeror som kommer att prova på Astron Princess det här året. Vi har bokat sedan tidigare och vi ska bo på Astron Princess den första veckan i september, ska bli spännande.
Hoppas att vi får en fin upplevelse. |
|
||||
|
||||
BOKA,
om ni har en vecka på Astron Princess i Pigadia och en på Georgina&Sofia så tror jag att ni kommer att få det jättefint. Kikade in i ett rum på G&S för några år sedan när jag var där med folk som letade rum, det såg väldigt fräscht och fint ut. Och utsikten mot havet är svårslagen. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Astron Princess er et helt nydelig hotell, jeg har en god venn, Stavros Lolis, som jobber der, og jeg fikk en skikkelig omvisning i høst. Det er et hotell med spesiell atmosfære og de mest romantiske rom jeg noengang har sett. Det gir absolutt ikke intrykk av noe "stor-hotell." Hadde det ikke vært for at kjæresten min bor på Karpathos, og jeg da selvsagt bor hos ham når jeg er der, skulle jeg jammen meg ikke sagt neitakk til noen dager på Astron Princess.. Kanskje jeg får dra han med meg dit neste gang.. Når det gjelder det du spurte om, massasje, vet jeg at de har fitness-senter på Astron, så det er mulig de har noe tilbud om spa av noe slag. Jeg kan spørre Stavros hvis du vil, gi meg i såfall beskjed!
|
|
|||
|
|||
Vad bra, då verkar det som att vi har gjort ett bra val
Under the trees låter som en bra idé, har hört mycket gott om det stället. Nora, hade varit jättesnällt om du skulle kunna fråga! Tack för vänligheten! 5 månader, 1 vecka och 5 dagar kvar / Sarah |
|
||||
|
||||
Hei!
Nå har jeg spurt Stavros, og fått svar: "..we have gym that is in the price of the room, massage sauna and hammam are extra. for example you have to pay for a massage....40 minutes is 40eyro or 60 minutes 45eyro. the rest of spa is not ready, only sauna hammam massage and gym for the moment.." Det så jo ut som om det var mulighet for massasje ihvertfall! -og Sara, ingen årsak, bare koselig å kunne hjelpe til! Hilsen Margrethe |
|
|||
|
|||
Åh det låter underbart!! Härligt att det finns ett gym också. Då slipper vi bli rastlösa under våra två veckor. Verkar helt enkelt som att vi har gjort ett toppenval av både ö och hotell!
Tusen tack för din hjälp! / Sarah |
|
|||
|
|||
Vi har også bestilt på Astron Princess i slutten av juli, og Nora har hjulpet meg også med avgjørelsen
Gleder meg veldig, og spesielt bra er det med treningsrommet, for det er nemlig altfor varmt å jogge ute på den tiden! Jeg har en fast massør på stranda, men han var dessverre ikke der i fjor 45 euro for 60 minutters massasje, hmmmm - det var ikke dumt! Det er iallefall omtrent halve prisen av hva det koster her i Norge! Også så deilig det skal bli med frokost inkludert! Også gleder jeg meg til å hilse på Stavros - har jo hilst på han før, men det var bare sånn på hils der han jobbet i byen. Nå kan vi jo ta en Frappe Baileys sammen med han, hvis han jobber på kvelden - eller i poolbaren om dagen ) Er helt sikker på at dere får en kjempefin ferie på Karpathos og på Astron Princess!!! |
|
|