|
|||
|
|||
Liten ö nära Athen att börja med
Vi är två familjer som åker till Athen i mitten av juni och är framme på flygplatsen på förmiddagen en söndag. Tanken är att börja med en lugn ö i två/tre nätter för att sen avsluta på Naxos och Paros.
Eftersom vi kommer fram på förmiddagen funderar vi på var vi skall börja för att slippa vänta i Athen hela dagen och sen vara framme på första ön mitt i natten. Vi tar gärna emot tips på öar att börja med. Ett alternativ är Kea, som verkar passa våra kriterier för de första nätterna. Hur går båtarna dit och därifrån, är det lätt att hitta rum, var skall vi bo??? Ja frågorna är hur många som helst . Som sagt så tar vi gärna emot tips på alternativa öar att börja med. //Martina |
|
||||
|
||||
Sv: Liten ö nära Athen att börja med
Citat:
Ett annat alternativ är att åka till lilla Agistri som ligger nära Aten. Då har ni nära till Pireus när ni ska åka vidare. |
|
||||
|
||||
Citat:
Från Tinos till Naxos gick det inga båtar sommaren 2008, men Seajet kör till Paros, och därifrån tar man sig lätt till Naxos. Ett bra boende på Tinos är Nikoleta rooms, ni kan googla på det. Tobbe S |
|
|||
|
|||
Kan bara instämma med Tobbe S om Tinos. En perfekt ö att starta på och med en fin strand Ag. Fokas alldeles vid Chora. Lugnare start kan en semester inte få.
Läs flera resebrev därifrån så får ni bilder. Lissi |
|
||||
|
||||
Folegandros är också lugnt och skönt i juni men se upp för pingsten för då åker massor av greker dit och då kan det vara svårt att få tag på lediga rum.
Eva |
|
|||
|
|||
Tack för era tips, det låter kanon..just nu lutar det nog åt Tinos. Jag läste lite om Andros också..någon som har erfarenhet av båtar dit och vidare?
//Martina |
|
|||
|
|||
De vanliga bilfärjorna samt superferry angör Andros innan Tinos så det är samma båtar. De flying cats jag åkt med har dock inte stannat på Andros utan gått direkt Tinos-Rafina så jag misstänker att det är samma på utvägen.
Andros har vi inte varit på så jag kan inget säga om den ön. Lissi |
|
|