Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-04, 09:56
Despinaa Despinaa är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008
Standard Santorini eller Zakynthos?

Heeej!

Jag och en kompis tänkte resa till Grekland nu i sommar, Juli!
Och vi har lite svårt att bestämma vart i Grekland vi skall åka till. Vi har just nu två alternativ, antingen blir det Santorini eller Zakhynthos. Vi är två tjejer på 23 och 25 år som vill uppleva det grekiska och åka på olika utflykter, Någon som kan hjälpa oss att bestämma resmål? =)

Kalo pasxa kai xronia polla
Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 10:11
Desires Desires är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Sv: Santorini eller Zakynthos?

Är ni mest ute för att parta då ska ni nog välja Zakynthos men ni verkar vara ute efter det genuina Grekland, av dem två skulle jag då absolut välja Santorini som jag tycker (har varit på 16 öar i Grekland) är väldigt vackert med byn Fira som ligger högt upp på klippan med sina läckra gränder. Ni kan också ta er till andra öar härifrån, t ex till fina ön Naxos. Många kort från Grekland är tagna från Santorini. Zakynthos tycker jag ni ska skippa - där är det väldigt turistiskt och inte alls lika genuint grekiskt eller vackert - tycker jag i alla fall!
Några av mina favoritöar i Grekland annars är Skopelos, Kefalonia, Skiathos, Poros, Korfu....det finns många. Vill du se mina foton av Kefalonia, se här: (som är en väldigt vacker ö men då ska man absolut hyra bil och åka runt där) http://www.desires.se/#post81
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:38.