Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-05, 11:19
maria1 maria1 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Grekland i maj?

Jag och min sambo funderar på att åka till Grekland i början av maj. Är det någon som har koll på om det finns något ställe som är varmare och solsäkrare? Vi funderar på Parga, Skiathos, Samos, Kefalonia, Skopelos, Rhodos...
Svara med citat
Gammal 2010-04-05, 12:03
Desires Desires är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Sv: Grekland i maj?

De flesta öar jag besökt har vi besökt just i maj, vi har haft mellan 20-25 grader i luften då, och 18-22 i havet. EN gång hade vi bara 16 grader i vattnet - i Parga -. Men Parga är annars en väldigt mysig och genuin ort. På Kreta som är den sydligaste ön kanske chansen är ngt större att det är varmt, se foton här: http://www.desires.se/#post54
Men alla de öar du nämner tillhör mina favoriter; Skopelos, Kefalonia, Samos eller Skiathos. Vackrast av dessa tycker jag är Skopelos och Kefalonia, här lite foton från Kefalonia: http://www.desires.se/#post81
Svara med citat
Gammal 2010-04-05, 12:25
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Grekland i maj?

Södra Kreta och Rhodos känns varmast och solsäkrast för mig, men det är omöjligt att vara säker på vädret idag. Vi har också haft bra väder på andra öar i maj, men vädret har blivit mer osäkert de senare åren, så det handlar också om tur eller otur. Havet har i alla fall varit badbart både på södra Kreta och Rhodos. Något kallare har det varit på de Saroniska öarna (och Andros) men vi har kunnat bada även där.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:06.