Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-10, 18:29
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Ixia - Sea Melody

Hallå alla !!!
Har bokat till Ixia, hotell Sea Melody med Fritidsresor. Jag har aldrig varit på Rhodos det ska bli spännande... Jag alltid hört att Ixia ska vara så barnvänligt, men ser nu att det är stenstränder....dum fråga kanse men varierar "stenigheten" är den mer eller mindre uppblandad med sand?? och är även havsbotten stenig?? är det så kanse jag bokar av har ju 10 dagars öppet köp.....tyckte att jag var påläst..
Annars är jag väldigt nyfiken på ön, kul med ett nytt ställe att utforska.
Uppskattar alla tips och förslag !!!
Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 18:38
toven toven är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010
Standard Sv: Ixia - Sea Melody

Hej Åsa! Jo tyvärr består hela stranden i Ixia mer eller mindre av klappersten. Havsbotten har också klappersten ca 5 meter ut men sedan blir det mjuk sandbotten och fortfarande väldigt grunt. Visst finns det fina sandstränder på Rhodos men då ligger dom ganska långt bort från händelsernas centrum i Rhodos stad. Närmast Ixia har Elli-stranden inne i Rhodos stad sandstrand liksom Faliraki på östkusten men då är det å andra sidan mycket folk där istället. Mitt förslag är att du bokar om till Rhodos stad. Därifrån går det ju även bussar till många fina stränder på östkusten. Lindos som ligger ca 5 mil söder om Rhodos stad har en av öns vackraste sandstränder och Faliraki ligger bara 1,5 mil bort. Annars tycker jag Ixia är ganska mysigt ändå om man gillar lugnet och svalkan från västkusten. För den flygintresserade är Ixia kul eftersom planen flyger in till flygplatsen ovanför stranden. Hotellet ni bokat verkar ju jättefint. Så varför inte? Rhodos stad ligger ju bara 5 kilomer bort från hotellet.
Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 14:43
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Ixia - Sea Melody

Tusen tack för ditt svar det gav mig en kristallklar bild av läget. Jag har bokat om till Södra Kreta, var där för 5år sedan så jag vet läget. Rhodos får vänta....
Ser nu fram emot min resa !!!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:22.